Praha - Po jedné z etap letošního ročníku Rallye Dakar se u masérského stolu sešel Aleš Loprais z týmu DAF s Nizozemcem Gerardem de Rooyem z týmu Iveco a po několika žertovných průpovídkách vzniklo kamarádství a vzápětí i plán spolupráce na další tři roky.
Cílem je zrušit dosavadní nadvládu ruských Kamazů, které Dakar ovládaly poslední tři roky v řadě a na jihoamerickém kontinentě jejich dominanci dokázal narušit jen v roce 2012 právě De Rooy.
„Je to pro mě nová výzva po profesionálnější cestě,“ zdůraznil český pilot v rozhovoru pro Aktuálně.cz
Po jaké dráze se chce vydat?
Nejdůležitější bude vzájemná a vždy velice rychlá pomoc, protože kdo myslí v Dakaru na přední umístění, nesmí na trati ztrácet minuty, natož pak hodiny. Pomoc v případě potíží musí přijít okamžitě, což velice dobře ví i Gerard, který letos osamocen ztratil dokonce několik hodin.
Jakou taktiku zvolíte na Kamazy?
Podobnou, jakou mají Rusové. Na Dakaru není rozhodující technický problém či špatná navigace, ale lidské faktory. V nich je klíč k úspěchu, nebo naopak k propadu. S bezchybnou spoluprací přichází i úspěch, což potvrzují právě Rusové. Oba věříme, že naším spojením je porazíme.
Kdo by měl být týmovou jedničkou?
To se teprve uvidí. Gerard má trochu víc zkušeností, hlavně s koncepcí kamionu. Nelze také přehlédnout, že před třemi lety se stal vítězem Dakarské rallye.
Máte už představu, jak se na další ročník Dakaru budete připravovat?
Jsme neustále v úzkém kontaktu. Společně leccos vyvíjíme, mnohé si ověřujeme, sbíráme potřebné informace i důležitá data a stále si máme co říci. Sdílíme stanovený úkol posunout náš záměr směrem k vytčenému cíli. Oba zároveň dobře víme, že zásadní je perfektní zázemí každého týmu. Proto z mé party zůstanou s námi jen ti nejspolehlivější a nejzkušenější specialisté na řešení zdánlivých maličkostí. Nic nesmíme podcenit.
Můžete být konkrétní pokud jde o váš letošní program?
Díky našemu spojení si z finančních důvodů můžeme dovolit odjet už tento měsíc na desetidenní test do Maroka s třemi soutěžními a dvěma doprovodnými auty, což bude pro naši další činnost hodně důležité.
Dále se chceme představit v několika menších, spíše lokálních závodech. Například ve slovenské Senici a v nizozemském Eindhovenu. Rád bych se také zase jednou podíval do Afriky. Před Dakarem bychom pak neměli chybět na rallye v Maroku. Tam by měla přijet už kompletní světová špička, včetně Kamazů.
Co považujete ve vaší společné činnosti za nejpodstatnější?
Ve všem si rozumíme a za volantem jsme oba rychlí, což je ve všech směrech nesmírně důležité.
A s jak dlouhou spoluprací počítáte?
Není to krátkodobý projekt. Ostatně i šestinásobný vítěz Dakaru, můj strýc Karel netají, že konečně vznikl velice silný tým. Proto zatím máme představu o tříleté spolupráci.