Kubica může být šampionem rallye. Jen musí přestat bourat

Radek Vičík Radek Vičík
27. 3. 2013 15:37
Automobilové soutěže jsou osudem bývalého pilota formule 1.
Robert Kubica ukonči Rallye Kanárské ostrovy bouračkou. Podívejte se na ni přímo z pohledu polského jezdce. | Video: youtube.com

Praha - Automobilové soutěže jsou osudem bývalého pilota formule 1 Roberta Kubicy.

Téměř bez zranění přežil totální devastaci svého BMW Sauberu ve Velké ceně Kanady F1 v roce 2007, aby o necelé čtyři roky později v opticky mnohem méně nebezpečné bouračce v rallye Ronde di Andora málem přišel o pravou ruku.

Setkání Škody Fabia S2000 s bariérami znamenalo dlouhou rekonvalescenci a konec nadějí na Grand Prix. Teď je Polák zpátky. Sice ne v absolutní formě, aby dokázal řídit monoposty formule 1, ale přesto si brousí zuby na tituly.

Problémy pro Kopeckého

Tím prvním má být titul mistra Evropy v resuscitovaném šampionátu European Rally Championship (ERC), který vznikl transformací seriálu IRC a na přelomu srpna a září zamíří také do Zlína prostřednictvím Barum rallye.

Kubica do ERC naskočil ve třetím díle, jímž byla víkendová Rallye Kanárské ostrovy. Za volantem Citroënu DS3 RRC byl více než zdatným soupeřem českého pilota Jana Kopeckého ve Fabii a dlouho v soutěži vedl.

„Není důležité, jestli vyhraju všechny erzety. Důležitý je konečný výsledek. Ale čeká nás ještě dlouhý den,“ řekl polský závodník po páteční etapě.

Nezkrotná touha vítězit

A měl pravdu, v desáté rychlostní zkoušce neudržel svůj temperament na uzdě a opět havaroval

Proč opět? Protože od svého návratu k závodnímu volantu boural už několikrát. V zářijové italské regionální Rallye San Martino di Castrozza havaroval hned dvakrát během dvou dní a loni v listopadu mu shořelo auto v prestižní Ralle du Var.

A to nepočítáme různé drobné „návštěvy“příkopů v dalších malých italských soutěžích, z nichž ale několik dokázal vyhrát. Prostě Kubica chce vítězit a chce to až moc. To je také jeho největší slabina v cestě za rallyovými tituly.

Räikkönen jako vzor i varování

Jinak má totiž všechno, co správný soutěžák potřebuje. Když loni testoval na asfaltu Ford Fiesta RS WRC, byl vítěz jedné Velké ceny F1 výrazně rychlejší než tovární piloti Petter Solberg a Jari-Matti Latvala.

Navíc je tu už jeden případ relativně úspěšného přestupu z F1 do rallye. Jmenuje se Kimi Räikkönen. Fin sice nevyhrál žádnou zásadní soutěž, ale to jde spíš na vrub jeho pověstné náladovosti než tomu, že by na vítězství neměl.

Kubica také svět rychlostních zkoušek miluje, ale má mnohem větší motivaci. Fin se prostě nabažil světa F1 a přišel se bavit. Kubica chce světu dokázat, že nepatří do starého železa. A má na to.

 

Právě se děje

Další zprávy