reklama
 
 

Krize F1: Marussia je v insolvenci, stejně jako Caterham

27. 10. 2014 14:02
Po týmu Caterham, který upadl do nucené správy minulý týden, dnes udělala poslední krok ke konkurzu také Marussia.

Londýn - Po týmu Caterham, který upadl do nucené správy minulý týden, dnes udělala poslední krok ke konkurzu také Marussia. Startovní rošt formule 1 se tak minimálně pro nedělní Grand Prix USA definitivně zcvrkl na 18 vozů.

Těžce zkoušený tým z britského Banbury startující s ruskou licencí nasadil po těžké havárii Julese Bianchiho do minulého závodu v Soči pouze jeden vůz. Ale jeho ekonomické problémy se prohloubily na tolik, že spolu s Caterhamem necestuje do Austinu.

Místo rozšíření přišel úpádek

Dluhy týmu byly už tak velké, že vládu v něm převzala společnost FRP Advisory LLP. Tedy konkrétně nad její obchodní divizí Manor Grand Prix Racing Limited. Tým nemá dost peněz, aby mohl zaplatit cestu a pobyt v USA, proto zůstává doma.

"Protože stávající vlastník nedokáže zajistit dostatek prostředků, nejvyšší management usilovně pracoval na tom, aby získal dlouhodobého investora. Ale bohužel ho nedokázal v dohledné zajistit, takže nezbyla žádná jiná varianta, než uvalit na firmu nucenou správu," uvedl jeden ze správců Geoff Rowle.

Jak se zdá, je jen velmi málo pravděpodobné, že Marussia dokáže sehnat peníze na cestu na následující Grand Prix Brazílie, která se koná hned týden po Austinu. Což ostatně platí také o Caterhamu, kde pro změnu "úřadují" pánové z advokátní kanceláře Smith & Williamson.

Děsivý kolotoč milionů

Pokud oba tyto týmy skončí, bude to znamenat dokonání neúspěšného pokusu přilákat nové týmy. V roce 2010 do F1 spolu vstoupily Caterham, Marussia a HRT, který zkrachoval před dvěma lety. A to původně avizovaná čtvrtá stáj US F1 ani nepostavili monopost. 

To ovšem není z "účetního pekla" formule 1 všechno. Nad hranou krachu momentálně balancují také Sauber a Lotus, který podle informací BBC  v posledních dvou účetních letech vykázal celkovou ztrátu astronomických 120 milionů liber (přes 4,2 miliardy korun).

Úplně "v klidu" není ani letos velmi úspěšný Williams, který podle britské Guardianu jen za prvních šest měsíců letošního roku prodělal 20 milionů liber (asi 700 milionů korun).

I když podle smlouvy mezi promotérem šampionátu, společností FOM, a Mezinárodní automobilovou federací FIA by se Velkých cen mělo účastnit minimálně 20 vozů, do konce roku žádný z týmu nebude nasazovat třetí monopost. Co bude na začátku příští sezony, to ví snad jen všemocný Bernie Ecclestone...

autor: Radek Vičík | 27. 10. 2014 14:02

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama