Dalším důvodem může být fakt, že další značka z mateřského koncernu PSA, Peugeot, oznámila návrat do světa vytrvalostních závodů s novým hybridním speciálem. Prémiová značka společnosti - DS - se účastní šampionátu elektrické Formule E. Tři tak finančně náročné projekty byly zřejmě pro PSA příliš.
Ogier podepsal s Citroënem dvouletý kontrakt a tvrdil, že bude ve WRC jeho poslední. Po roce, v němž neobhájil titul mistra světa a po šesti letech uvolnil rallyeový trůn, však zamířil do Toyoty. Smlouvu nedodržel ani Lappi, jemuž rovněž zbýval ještě rok.
Letošní šampionát ovládl Estonec Ott Tänak s toyotou, Ogier vyhrál tři soutěže a se ztrátou 46 bodů skončil v celkovém pořadí MS na třetím místě. Citroënu se nejvíce vydařila zářijová Turecká rallye, kde Lappi dojel za Ogierem druhý a stáj si připsala jediný double v sezoně.
Už tehdy však Ogier hovořil o složitém období a nakonec se rozhodl pro odchod do Toyoty, kde vystřídá Tänaka. Ten vytvoří v Hyundai silnou dvojici s vicemistrem světa Thierrym Neuvillem z Belgie.
"Citroën se rozhodl zrušit svůj WRC program na rok 2020, jelikož pro příští sezonu nemáme žádného prvotřídního jezdce," uvedl tým v prohlášení.
Citroën je přitom nejúspěšnější značkou historie seriálu. Díky Sébastienu Loebovi má na svém devět titulů mistra světa mezi jezdci, Pohár konstruktérů francouzská značka vyhrála s vozy Xsara WRC, C4 WRC a DS3 WRC také devětkrát.