Kolomý bude testovat Tatru v Rusku a v Číně. Poprvé pojede po Hedvábné stezce

Jaroslav Pešta Jaroslav Pešta
26. 6. 2017 17:26
Tým Buggyra Racing se poprvé představí na asijské Rallye Hedvábná stezka. Posádka ve složení Martin Kolomý, Jiří Stross a Michal Ernst bude na 10 tisíc kilometrů dlouhé trati testovat auto před Dakarem.
Josef Kalina (vlevo) a Martin Kolomý
Josef Kalina (vlevo) a Martin Kolomý | Foto: Tomáš Liška

Praha - Tým Buggyra Racing má před sebou po zisku devíti evropských titulů, pěti světových rychlostních rekordů, čtyř účastí a dvou etapových vítězství na Rallye Dakar další výzvu v podobě premiéry na dálkové soutěži SilkWay Rallye.

Posádka ve složení Martin Kolomý, Jiří Stross a Michal Ernst se na trasu dlouhou téměř 10 tisíc kilometrů vydá 7. července na Rudém náměstí v Moskvě. Tři etapy čekají závodníky v Rusku, čtyři v Kazachstánu a sedm v Číně, kde je 22. července cíl ve městě Xian.

Složení pro Dakar je ve hvězdách

Martin Kolomý má za sebou už řadu úspěšných závodů, ale jako pilot kamionu značky Tatra pojede tuto Rallye Hedvábná stezka poprvé. "Naše auto prošlo dlouhou řadou změn, včetně řízení. Proto tuto rallye považujeme za velký závodní test, i když by mě samozřejmě potěšilo i pěkné umístění. Vyhovuje nám, že závodních kilometrů bude přes čtyři tisíce, čili v porovnání s Dakarem dvojnásobek," konstatuje Kolomý.

"Pro nově vytvořenou posádku, v níž Ernst bude navigátorem a Stross mechanikem, to bude pro získání dalších zkušeností určitě velice užitečné. Zda se v tomto složení představíme i na začátku příštího roku na Dakaru, je zatím předčasná úvaha," říká pilot, který tento závod považuje jako přípravu na tuto stále nejslavnější rally.

Pro Kamaz cokoliv

Kolomý už jednou absolvoval Hedvábnou stezku jako mechanik a zajímavé poznatky z této cesty má také legendární Josef Kalina. Před šesti lety se vydal na trasu Petrohrad - Peking, která je té dnešní velice podobná. "Já bych tu trať rozdělil na dvě části. První etapy v Rusku a Kazachstánu se jedou po loukách, špatných nebo opravovaných silnicích, za deště v příšerném blátě a pak ve stepi. V čínské krajině se projíždí horami, údolími a pískem, ale i za přítomnosti sympatických diváků," říká Kalina.

"Na rozdíl od "dakarské Afriky" se jede v pohodě, bezpečnost je všude zajištěna. A ještě k Rusku: po informaci kudy se vydat tam můžete snadno zabloudit. Pro vítězství Kamazů se udělá cokoliv (smích). V každém případě jde hlavně pro navigátora o velice náročný závod, který v mnohém překonává i Dakar. Proto také v tomto hodnocení zaujímá druhou příčku," připomíná Kalina.

 

Právě se děje

Další zprávy