Jako neřízené sáně, řekl o Škodě v Monte Carlu Kopecký

ČTK ČTK
22. 1. 2011 10:51
Rallye Monte Carlo vyhrál Bouffier, Kopecký až osmý
Nový design zaujal, ale dobrý výsledek v Monte Carlu zhatil výběr pneumatik
Nový design zaujal, ale dobrý výsledek v Monte Carlu zhatil výběr pneumatik | Foto: Radek Pecák

Monte Carlo - Nejsilnějším zážitkem Jana Kopeckého ze 79. ročníku slavné rallye Monte Carlo byla bezradnost zejména v osmé rychlostní zkoušce. S přechodnými pneumatikami vhodnými na mokrý asfalt absolvoval 24 kilometrů dlouhý úsek se souvislou vrstvou sněhu.

"Už když jsem odjel ze servisu, věděl jsem, že je to špatné. Šlo jen o to nepoškodit auto, nezranit sebe a (spolujezdce) Petra Starého. Na těch pneumatikách, které jsme měli, to byly neřízené sáňky. Kdyby to mělo spadnout dolů ze strání, byl by to velký průšvih. To se naštěstí nestalo," řekl Kopecký v cíli slavné soutěže, kdy z něj část zklamání už vyprchala. "Byl to očistec. Bylo tam pět cenťáků sněhu od startu do cíle," přiblížil podmínky na trati.

V Monte Carlu vyhrál Francouz Bryan Bouffier s peugeotem a triumfoval tak v úvodním závodu seriálu Intercontinental Rallye Challenge. Továrním jezdcům Škody Juho Hänninenovi a zmíněnému Janu Kopeckému se soutěž nevydařila. Po chybné volbě pneumatik ve čtvrteční etapě obsadil úřadující mistr šampionátu Hänninen nakonec šesté místo, jeho český kolega skončil osmý.

Nejúspěšnějším zástupcem mladoboleslavské automobilky tak byl celkově druhý Belgičan Freddy Loix, který se Škodou Fabia jako jediný dokázal narušit nadvládu peugeotů. Zástupci francouzského výrobce obsadili v elitní pětici všechny další místa. Třetí dojel Brit Guy Wilks, kterého následovali domácí Stéphane Sarrazin a François Delecour.

Čtěte více:

Škodovka začne sezonu rallye s novým designem vozů

"Vše bylo fantastické. Samotná soutěž i auto. Jsem plný emocí, ale Peugeot mi připravil perfektní auto a jsem šťastný i za něj," radoval se Bouffier v cíli. Dvaatřicetiletý úřadující francouzský mistr se do vedení dostal v polovině soutěže a první místo bezpečně uhájil až do konce 79. ročníku rallye, která se konala sto let od prvního závodu v monackém knížectví.

Škoda volila špatné pneu

Ve čtvrteční etapě přišel o vedení Hänninen a kvůli chybné volbě pneumatik pohasly i Kopeckého šance na medailové umístění. I když Hänninen ztratil na rozdíl od svého českého parťáka v osmé erzetě "jen" 2:45 minuty, ze šestého místa se výše již nedokázal posunout.

"To se občas stává. Někdy vám risk s pneumatikami vyjde, jindy ne. Je to zkušenost do budoucnosti," řekl Hänninen, který bude v letošním roce startovat převážně v mistrovství světa, a tak jej nezdar v Monte Carlu nemusí teoreticky tolik mrzet.

Mnohem hůře na tom byl Kopecký, jenž v posledním měřeném testu druhé etapy ztratil přes sedm minut. Za avizovaným útokem na celkový titul tak nevykročil nejlépe. "Stejně jako v loňském roce se nám Monte vůbec nevydařilo. Prokaučovali jsme pneumatiky, a tím jsme ztratili veškeré šance na boj o lepší příčky," uvedl Kopecký. Původně byl dokonce až devátý, ale k posunu o jednu pozici mu pomohlo odstoupení Nora Pettera Solberga po poslední erzetě.

Žádná tragédie, říká Kopecký

I vzhledem k tomu, že šampionát IRC se letos boduje jinak (za vítězství se uděluje 25 bodů a závěrečné dva závody mají vyšší bodové koeficienty), nepovažoval Kopecký výsledek v Monaku za tragédii. "Uvidíme, co pojedeme dál. Opět se počítá sedm výsledků, takže není nic ztracené," dodal Kopecký, který by měl být jedničkou Škody v IRC. Oficiální program ale tým tradičně ještě nezveřejnil.

Ve slavném závodě, který byl v minulosti součástí mistrovství světa, se představil i Vojtěch Štajf se subaru, který obsadil devatenácté místo. Mezi produkčními vozy byl ale druhý.

Dvanáctidílný seriál Intercontinental Rallye Challenge bude pokračovat v polovině dubna na Kanárských ostrovech.

 

Právě se děje

Další zprávy