FOTO Turba i ošklivky. 20 důvodů, proč F1 letos nebude nuda

Formule 1 vstupuje letos do přelomové sezony plné novinek. Jejich souhrn najdete v této fotogalerii.
Největší změnou oproti minulým sezonám F1 budou beze sporu nové motory. Dosavadní atmosférické osmiválce o objemu 2,4 litru nahradí turbomotory V6 o objemu 1600 ccm. Jejich otáčky jsou omezené na 15 000 za minutu.
Motory musí ve voze vydržet aspoň 4 000 km. To je dvojnásobek proti loňskému roku. Jezdci tak mají na 19dílnou sezonu k dispozici pouze pět agregátů (proti loňským osmi). Po vyčerpání limitu následují tresty v podobě ztráty pěti až deseti míst na startovním roštu případně startu z boxové uličky.
Systém rekuperace kinetické energie (KERS) se nyní jmenuje ERS-K, je přímo zakomponován do konstrukce motoru a má výrazně zvýšené využití. Jeho roli pomocného zdroje energie přebírá systém rekuperace tepla (ERS), které využívá teplo z výfuků turba.
Kombinace systémů ERS-K a ERS dá jezdcům na každé kolo po 30 vteřin navíc 120 kW. Dosavadní KERS znamenal na kolo jen 60 kW po dobu šesti vteřin.
Foto: Sahara Force India F1 Team
Radek Vičík Radek Vičík
13. 3. 2014 5:00
Formule 1 vstupuje letos do přelomové sezony plné novinek. Jejich souhrn najdete v naší galerii.

Praha - Tolik změn jako letos formule 1 nezažila dlouhých dvacet let. Nové motory, velký důraz na snížení spotřeby nebo dvojnásobně bodovaná poslední Grand Prix. To je jen pár z klíčových novinek, které slibují proměnit 19dílný seriál ve velkolepou show.

Facebooková stránka autora: Radek Vičík - Aktuálně.cz

 

Právě se děje

Další zprávy