FOTO Kristensen vyhrál Le Mans pro mrtvého kamaráda

Tom Kristensen věnoval svůj rekordní devátý triumf krajanu Allanu Simosenovi, který v sobotu nepřežil nehodu v úvodu čtyřiadvacetihodinovky. Na snímky ze závodu se můžete podívat v této galerii.
Mechanici týmu Aston Martin Racing měli opravdu těžký den i noc. Na začátku závodu došlo k tragédii Allana Simonsena a v neděli po havárii odstoupil další vůz Aston Martin Vantage GTE.
Zatímco garáž Simonsenova týmu je nadobro zavřená, na okruhu Circuit de la Sarthe se závodilo až do konce.
Pro devátý triumf si v neděli odpoledne dojel symbolicky Dán Tom Kristensen za volantem hybridního Audi R18 e-tron quattr, kde se střídal se Skotem Allanem McNishem a Loicem Duvalem z Francie.
Památku Allana Simonsena si jezdci a zástupci týmů připomínali různě. Například tým kategorie LMP1 Rebellion Racing publikoval takovouto vzpomínkovou kresbu. Zobrazit 23 fotografií
Foto: Reuters
Radek Vičík Radek Vičík
22. 6. 2013 23:50
I přes tragickou smrt dánského závodníka Allana Simonsena se čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans dojela až do konce. Cílovou čáru symbolicky jako první proťal jeho krajan Tom Kristensen v Audi.

Le Mans - I přes tragickou smrt dánského závodníka Allana Simonsena čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans dojela až do konce. Cílovou čáru v neděli chvíli po 15. hodině symbolicky jako první proťal jeho krajan Tom Kristensen v Audi. Potvrdil tak svoji přezdívku "Pan Le Mans", protože jako první jezdec historie vyhrál tento závod devětkrát. Kolegy v posádce mu dělali zkušený Skot Allan McNish (třetí triumf v Le Mans) a domácí Loic Duval (premiérový úspěch).

Kristensen v cíli věnoval svoje vítězství právě krajanovi Simonsenovi. V první řadě věnuji toto vítězství Allanu Simonsenovi, dobrému příteli, kterého jsme v sobotu ztratili," pronesl Kristensen. Triumf dedikoval ještě svému otci, jenž v březnu zemřel.

Audi kvůli technickým problémům nepotvrdilo suverenitu z kvalifikace a na druhém místě dojel nejlepší prototyp konkurenční Toyoty, za níž se umístily "na střídačku" zbývající vozy německé a japonské výroby.

Šachovnicovou vlajku neviděl ani jeden z vozů české stáje Lotus. První z prototypů Lotus-Praga třídy LMP2 odstoupil po pěti hodinách závodu. Druhý, pilotovaný také Janem Charouzem, skončil v neděli po deváté hodině ranní kvůli rozbité spojce.

Výsledky: 1. Kristensen, McNish, Duval (Audi) 348 kol, 2. Davidson, Sarrazin, Buemi (Toyota), 3. M. Gené, Jarvis, di Grassi (Audi) všichni -1 kolo, 4. Wurz, Lapierre, Nakajima (Audi) -7 kol, 5. Lotterer, Treluyer, Fässler (Toyota) -10 kol, 6. Leventis, Kane, Watts  (HPD) -16 kolo, 7. Baguette, Plowman, Gonzalez (Morgan) -19 kol, 8. Pla, Brundle, H Hansson (Morgan) -20 kol, 9. Rusinov, Martin, Conway (Oreca), 10. Krumm, Mardenborough, Ordoňez (Zytek) všichni -21 kol,... J. Charouz, Hölzer, Kraihamer (Lotus-Praha) nedokončili.

 

Právě se děje

Další zprávy