FOTO Klíč k vítězství zvaný BMW M3 slaví čtvrtstoletí

Kanadský závodník Bruno Spengler vybojoval s BMW M3 vítězství v DTM v roce 25. výročí premiéry vozu.
Slavná éra BMW M3 začala sezonou 1987. Mezi první piloty patřil Holanďan Eric van de Poele.
Eric van de Poele si vzal start v BMW M3 v DTM jako přípravu na svoji následnou krátkou kariéru pilota F1.
Členité tratě nabízely ještě na začátku poslední dekády minulého století dramatické skoky
Rok 1987 byl pro BMW M3 skvělým začátkem, Roberto Ravaglia se stal historicky prvním mistrem světa cestovních vozů.
Foto: BMW AG
Radek Vičík Radek Vičík
5. 12. 2012 14:00
BMW M3 patří ke stálicím startovních roštů automobilových závodů už od roku 1987.

Praha - Zatímco Ferrari od roku 1987 vyslalo na trať celkem 28 různých typů monopostu formule 1, BMW za stejnou dobu zásobuje piloty po celém světě úspěšným cestovním vozem BMW M3.

Za 25 let se vůz z Mnichova stal synonymem vítězství a to bez ohledu na to, o kterou z jeho čtyř evolucí se jedná.

Hned ta první, připravená speciálně pro premiérový ročník světového šampionátu cestovních vozů (WTCC), se stal vítězným fenoménem.

Nejen, že se Ital Roberto Ravaglia roku 1987 stal mistrem světa, ale "em trojka" slavila úspěchy v ME cestovních vozů, německém DTM a obdobných seriálech v Británii, Itálii a Austrálii.

Historie se opakuje

Kromě toho stálo BMW M3 na nejvyšších stupíncích v Macau, 24 hodinách ve Spa i na Nürburgringu a francouzský jezdec Bernard Beguin s ním dokonce vyhrál soutěž mistrovství světa v rallye.

Přesně po 25 letech se BMW letos M3 vrátilo na místo své premiéry a hned úvodní ročník DTM znamenal potvrzení vítězné tradice.

Kanadský jezdec Bruno Spengler vyhrál a jeho stáj Schnitzer kralovala hodnocení týmů. Shodou okolností právě tento významný německý úpravce přivedl typ M3 na světová okruhová kolbiště.

 

Právě se děje

Další zprávy