Praha - Zatímco Ferrari od roku 1987 vyslalo na trať celkem 28 různých typů monopostu formule 1, BMW za stejnou dobu zásobuje piloty po celém světě úspěšným cestovním vozem BMW M3.
Za 25 let se vůz z Mnichova stal synonymem vítězství a to bez ohledu na to, o kterou z jeho čtyř evolucí se jedná.
Hned ta první, připravená speciálně pro premiérový ročník světového šampionátu cestovních vozů (WTCC), se stal vítězným fenoménem.
Nejen, že se Ital Roberto Ravaglia roku 1987 stal mistrem světa, ale "em trojka" slavila úspěchy v ME cestovních vozů, německém DTM a obdobných seriálech v Británii, Itálii a Austrálii.
Historie se opakuje
Kromě toho stálo BMW M3 na nejvyšších stupíncích v Macau, 24 hodinách ve Spa i na Nürburgringu a francouzský jezdec Bernard Beguin s ním dokonce vyhrál soutěž mistrovství světa v rallye.
Přesně po 25 letech se BMW letos M3 vrátilo na místo své premiéry a hned úvodní ročník DTM znamenal potvrzení vítězné tradice.
Kanadský jezdec Bruno Spengler vyhrál a jeho stáj Schnitzer kralovala hodnocení týmů. Shodou okolností právě tento významný německý úpravce přivedl typ M3 na světová okruhová kolbiště.