FOTO Kancelář pilotů F1: Od kormidla k minipočítači

Současný volant formule 1nabízí na dvě desítky přepínačů a tlačítek, s nimiž se jezdci musí vyrovnat leckdy v rychlosti přes 200 km/h. Podívejte se, co všechno takový volant umí a jak se postupně zdokonaloval.
Barevné přepínače slouží k nastavení různých módů. Ty se liší podle profilu tratě nebo například podle toho, jestli je trať suchá nebo se právě jede na vodě.
Barevné přepínače slouží ke komunikaci s boxy, aktivaci omezovače rychlosti v depu, vynulování KERSu, zapnutí systému DRS nebo třeba k napití během jízdy.
Pohled do historie F1 ovšem nabízí úplně jinou "kávu". Se začátky formule 1 v polovině minulého století jsou spojeny volanty velikosti lodního kormidla. Takové dnes uvidíte snad jedině v Rolls-Royce, ale určitě ne u závodních vozů.
Poměr mezi starým velkým volantem a moderním nejlépe ukazuje vzpomínka Ferrari na první vítězství v F1 v roce 1951. Pokrok šedesáti let je naprosto jasný.
Foto: Sauber AG
Radek Vičík Radek Vičík
2. 7. 2013 7:00
Seznamte se s ultramoderním volantem formule 1 a podívejte se, jak se vyvíjel od dob dávno minulých až po dnešek.

Praha - Seznamte se s ultramoderním volantem formule 1 a podívejte se, jak se vyvíjel od dob dávno minulých až po dnešek.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

Další zprávy