Řím, Praha - Formule E zažívá další dramatickou sezonu. Po sobotním závodě v Římě se náskok lídra Jeana-Erica Vergna ztenčil téměř na polovinu. A rušno je i v zákulisí, kde se přední světoví výrobci chystají na příští ročník, který bude v historii elektrického závodění přelomový.
Premiérového závodu v italském hlavním městě využil "vynálezce" šampionátu formulí s bateriemi Alejandro Agag k propagaci seriálu za účasti papeže Františka. Bojovník za lepší zemi je fanouškem netradičních druhů pohonu a za účasti zástupců nejvyššího kléru monopost Formule E pokřtil.
František si neodpustil malý žertík. Když mu představovali lídra Vergna se slovy: "To je muž, který vede šampionát,", pohotově prohodil: "Prozatím."
I added a video to a @YouTube playlist https://t.co/OxIBmLKuMo Formula E drivers ask the pope to bless one of their cars
— CatholicSaints.Info (@sjsoftware) April 12, 2018
Možná to byla prorocká slova, protože Francouz dojel až pátý a římský vítěz Sam Bird stáhl část jeho náskoku. A to ještě Felix Rosenqvist, vítěz kvalifikace a další pilot, který letos dvakrát vyhrál, do cíle nedojel po poškození závěsu a připsal si bolestivou nulu.
Malá švýcarská revoluce
Velkou výhodou Formule E je její nulová okamžitá ekologická stopa (o té celkové by se asi dalo vzhledem k materiálům použitých na bateriích asi polemizovat) , takže může i do míst závodům jinak zapovězených.
V červnu se tak právě elektrické závody zapíšou do historie švýcarského motorsportu. V ulicích Curychu se bude konat první okruhový závod na území helvetské konfederace od roku 1955. Pak tamní vláda zakázalo tyto podniky s odkazem na tragickou nehodu v Le Mans, kde vůz vyletěl na tribunu a zabil kromě svého pilota i 83 diváků.
Ještě důležitější než to, kdo bude letos mistrem, jsou přípravy na příští sezonu. Také ta se odjede na podzim a v zimě, ale hlavně se v ní objeví zcela nový monopost.
Německé elektrické hody
Vůz, kerý je díky svým futuristickým tvarům kombinací monopostu se sportovním prototypem, nabídne výkonnější baterie umožňující konečně odjet celý závod bez potupné výměny monopostu v boxech.
Nový monopost pro Formuli E
The Future Of Fast! The Spark SRT05E Formula E Race Car https://t.co/VmfKBRBJ1u via https://t.co/bdExssd0ZL pic.twitter.com/kionY9R0IQ
— stupidDOPE.com (@stupidDOPE) February 16, 2017
To a možnost vývoje vlastní pohonné jednotky přilákaly pro příští rok vedle aktuální účasti Audi i značku BMW. Šestá sezona seriálu přinese další "německou invazi", kdy přijdou Mercedes-Benz a Porsche. Tyto čtyři značky se přitom spolu v žádném šampionátu ještě takhle neutkaly. Celkem se zúčastní 11 výrobců.
Další závod jediné série, která má díky bez emisnímu provozu otevřené dveře do center světových velkoměst, hostí koncem dubna Paříž. Nejblíže českým hranicím pak bude 19. května podnik v Berlíně. Budete-li se chtít závodu na bývalém letišti Tempelhof zúčastnit osobně, zájezdy nabízí exkluzivní prodejce vstupenek na Formuli E, cestovní kancelář Prima Italia.