reklama
 
 

Jižní Amerika dál vládne Švýcarsku. Po Fangiovi se prvním vítězem v zemi bank a sýrů stal di Grassi

12. 6. 2018 20:32
Formule E ukončila zákaz závodění na okruzích ve Švýcarsku. Souboj v ulicích Curychu ještě zdramatizoval boj o titul.

Curych - Poprvé po 63 letech od zákazu mohli švýcarští diváci v neděli na vlastní oči shlédnout automobilový závod na okruhu. Klatbu, která nad tímto odvětvím motoristického sportu visela po tragédii v Le Mans, kde při havárii zahynulo přes 80 diváků, sňala v zemi zaměřené na ochranu životního prostředí symbolicky elektrická Formule E.

Stejně jako v roce 1954 při GP Švýcarska formule 1 (v roce 1955 se už závodit nestihlo), také letos v "elektrikách" vyhrál pilot z Jižní Ameriky. Brazilec Lucas di Grassi v Curychu nenavázal na nikoho menšího, než byl pětinásobný šampion F1 Juan Manuel Fangio. Argentinec vyhrál poslední závod v historii přírodního okruhu v Bremgartenu na předměstí Bernu.

Boj o titul pokračuje

Závod na pobřeží Curyšského jezera už mohl rozhodnout o vítězí aktuální sezony, která začala v prosinci v Hong Kongu. Z Berlína si totiž Francouz Jean-Éric Vergne přivezl čtyřicetibodový náskok. Ten při šťastné souhře okolností mohl navýšit tak, aby jej soupeři v posledních dvou jízdách v New Yorku nedokázali překonat.

Pilot týmu Techeetah se sice ze 17. místa na startu probil na osmou pozici, ale pak doplatil na porušení pravidel. Během vyvěšení žlutých vlajek totiž, podobně jako třeba předloňský šampion Sébastien Buemi, překročil maximálně povolnou rychlost a za to musel projet boxy. I když se hodně snažil, na lepší než desáté místo to už nestačilo.

Obhájce titulu di Grassi do čela poskočil ze šestého místa. Šest vteřin za ním dojel Brit Sam Bird, který rázem snížil Vergne ho náskok téměř o polovinu. Před finále sezony v půli července v ulicích newyorského Brooklynu tak ještě není rozhodnuto.

Další tabu padne v Rijádu

Šampionát ale už teď žije příští "fotbalovou" sezonou 2081-19. Ta má být zlomová díky novému monopostu, který kromě jiného díky silnější baterii už nepotřebuje výměnu uprostřed závodu. Po Curychu šampionát přinese další malý historický zlom hned prvním plánovaným podnikem, který se má jet v saúdskoarabském Rijádu.

Dohromady má zatím neucelený kalendář 13 dílů a šampion bude znám nejpozději  v červenci znovu po dvojzávodě v New Yorku. Budete-li se chtít některého z evropských podniků zúčastnit osobně, zájezdy nabízí exkluzivní prodejce vstupenek na Formuli E, cestovní kancelář Prima Italia.

autor: Radek Vičík | 12. 6. 2018 20:32

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama