Zemětřesení u Haasu. Tým F1 opustí Grosjean i Magnussen. Ve hře je Mick Schumacher

ČTK ČTK
22. 10. 2020 11:31
Stáj formule 1 Haas bude v příští sezoně na startu mistrovství světa se zcela novou dvojicí pilotů.
Romain Grosjean a Kevin Magnussen
Romain Grosjean a Kevin Magnussen | Foto: Rich Energy Haas F1 Team

V americkém týmu po tomto ročníku skončí Francouz Romain Grosjean i Dán Kevin Magnussen. Kdo je nahradí, to Haas neuvedl, spekuluje se ale mimo jiné o synovi Michaela Schumachera Mickovi z jezdecké akademie Ferrari, které s Haasem úzce spolupracuje.

Ještě před oficiálním oznámením týmu informovali Grosjean i Magnussen o svém konci na sociálních sítích. "Poslední kapitola je uzavřena, kniha je u konce," napsal čtyřiatřicetiletý Grosjean, který ve formuli 1 startuje devátou sezonu a za Haas závodí od vstupu týmu do mistrovství světa v roce 2016.

Předtím měl angažmá v Lotusu, ve kterém vybojoval všech deset pódiových umístění, ale nikdy závod nevyhrál. V Haasu je jeho maximem čtvrté místo z rakouské Grand Prix 2018.

O šest let mladší Magnussen jezdí za Haas od roku 2017 a nejlépe byl dvakrát pátý. "Byly to čtyři velkolepé roky, skvělá jízda," uvedl dánský pilot, jenž předtím dva roky působil v McLarenu a jeden v Renaultu.

V této sezoně oba jezdci získali dohromady jen tři body a patří jim 18. a 19. místo v průběžném pořadí. Do konce šampionátu zbývá šest závodů.

Vedle Micka Schumachera, který aktuálně vede pořadí formule 2 a je i kandidátem na kokpit v Alfě Romeo, přicházejí jako uchazeči o uvolněná místa v úvahu další talent z akademie Ferrari Brit Calum Ilott či zkušení Němec Nico Hülkenberg a Mexičan Sergio Pérez, který končí v Racing Pointu. Spekuluje se i o synovi ruského miliardáře Nikitovi Mazepinovi, který také v současnosti startuje ve formuli 2.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 2 hodinami

Dálnice D11 z Hradce do Jaroměře se autům otevře 17. prosince

Dokončovaný úsek dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře se motoristům otevře 17. prosince. Stát bude 4,1 miliardy korun bez DPH. Jde o největší současnou stavbou na území Královéhradeckého kraje, řekl ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Na úseku u Smiřic se v sobotu konal den otevřených dveří.

"Za necelé tři měsíce po dálnici budou jezdit auta. Diskutujeme dnes s lidmi přípravy silnic. Je to samozřejmě trochu sebeprezentace, ale chceme ukázat, že příprava a stavba dálnice není jednoduchá," řekl Mátl.

Stavba je rozdělena na dva úseky z Hradce Králové do Smiřic a ze Smiřic do Jaroměře. Stavba trasy do Jaroměře začala v dubnu 2019, z Hradce do Smiřic se buduje od února 2019.

"My jsme dokonce zrychlili, stavba se měla otevírat až v příštím roce během průběhu léta, podařilo se nám se zhotovitelem vyjednat zkrácení lhůty o osm měsíců. Příprava dálnice trvá daleko déle, to jsou někdy i desítky let," řekl Mátl. Šest až deset let příprava podle Mátla zabere vždycky.

D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978 a od roku 2017 dálnice končí v Hradci Králové. Z plánovaných 154 kilometrů dálnice se jezdí zhruba po 91 km. Stavba z Hradce do Jaroměře navazuje na úsek dálnice z Hradce Králové, měří 22,4 kilometru. Vede podél současné silnice první třídy na Jaroměř a Náchod. Za Jaroměří se napojí na silnici I/37.

Zdroj: ČTK
Další zprávy