Hamiltona má dovézt k rekordu barevnější Mercedes. Tým hlavní novinky skrývá

Radek Vičík Radek Vičík
2. 3. 2021 15:37
Tým formule 1 Mercedes představil v úterý nový monopost W12, s nímž chce Lewis Hamilton zaútočit na rekordní osmý titul mistra světa.

Mercedes je výsostným vládcem hybridní éry formule 1. Stříbrné šípy od roku 2014 získaly všechny Poháry konstruktérů a všechny tituly mezi jezdci. Šest z nich vybojoval Hamilton, který loni v součtu s předchozím úspěchem v McLarenu dohnal v historických tabulkách Michaela Schumachera.

"Jsem ve výjimečné pozici, kdy jsem dosáhl většiny svých cílů, takže si nutně nemusím plánovat další. Žijeme v nejistých časech, proto jsem chtěl nový kontrakt jen na rok. Pak můžeme mluvit o tom, jestli budu pokračovat, nebo ne," připomněl Brit fakt, že smlouvu s Mercedesem prodloužil teprve nedávno.

Na rozdíl od loňské sezony už nebudou Mercedesy celé černé, částečně se vrací historická barva Stříbrných šípů a na voze jsou patrné i červené doplňky. "Loni jsme bojovali proti rasismu, teď je v hledáčku naší pozornosti diverzita," vysvětlil obhájce titulu.

Kvůli úspoře nákladů je letos výrazně omezená možnost vývoje vozů. Vedle povolených změn v aerodynamice má každý tým dva "žolíky" (neboli tokeny) umožňující úpravy vedoucí k získání aspoň části ztraceného přítlaku. Zatímco u McLarenu a Ferrari připustili využití tokenů na změny v zadní části vozu, Mercedes to úzkostlivě tají.

"Inovace se liší tým od týmu, protože vás regule nenutí měnit ty samé věci," řekl tajemně technický ředitel týmu James Allison.

Naopak jasno je ve změnách motoru, který měl mít před sezonou nespecifikované potíže. Zřejmě i proto, že své agregáty Mercedes dodává týmům Aston Martin, McLaren a Williams.

"Dokončili jsme práci na zvýšení spolehlivosti pohonné jednotky. V roce 2020 jsme používali hliníkové díly, které nebyly tak spolehlivé, jak jsme potřebovali. Proto jsme na blok motoru využili novou slitinu," vysvětlil šéf motorářů Mercedesu Hywel Thomas s tím, že došlo i k vylepšení dalších částí poměrně komplikovaného hybridního motoru.

O tom, jak se změny osvědčí, se zástupci Mercedesu přesvědčí už 12. dubna, kdy v Bahrajnu začínají jediné letošní předsezonní testy. Monoposty budou jejich piloti zkoušet pouhé tři dny. Nová sezona by měla začít 28. března také v bahrajnském Sáchiru.

 

Právě se děje

Další zprávy