reklama
 
 

F1 v Baku bavila aneb Kulišárna Mercedesu, měkký Hamilton a zrádná zpátečka

30. 4. 2019 6:08
Co by asi bossové formule 1 dali za to, kdyby se jubilejní tisící závod nejel v Šanghaji, ale v Baku? Velká cena Ázerbájdžánu byla totiž na rozdíl od Číny úžasnou reklamou na svět Grand Prix.

To, že letos nehodlá jen tak pustit žezlo z ruky, dokázal tým Mercedes už v kvalifikaci. V Baku, byť je to městská trať, se jezdí pekelně rychle a důležitá je aerodynamika.

Ferrari si proto připravilo vychytávku - jeho jezdci využívali takzvaného větrného pytle. V něm je nižší aerodynamický odpor a tím pádem vyšší rychlost. Na jedno kolo lze získat dvě až tři desetiny vteřiny.

Jak přechytračit Vettela

Jenže Stříbrné šípy na poslední chvíli upekly na osamoceného Sebastiana Vettela (který přišel o Charlese Leclerca po mladíkově havárii ve druhé části kvalifikace) pěknou kulišárnu.

Hamilton a Bottas sice vyjeli z boxů dřív, ale vidouce za sebou Němce, oba jezdci uhnuli ve výjezdu z depa do pomalejšího pruhu určeného pro tréninky startů. Vettel je tak musel chtíc nechtíc předjet a před sebou měl jen samé pomalejší soupeře, za nimiž by si nepolepšil tolik jako za Mercedesem.

Do závodu tak piloti německé stáje vyrazili z první řady. Na rozdíl od Šanghaje si v neděli Bottas po startu udržel pole position. Může za to i trochu "měkký" start v podání obhájce titulu Hamiltona.

Brit sice vletěl s finským týmovým kolegou do prvních zatáček kolo vedle kola, ale Bottas ze souboje nakonec vyjížděl jako lídr závodu. "Byl jsem až moc kamarádský," přiznal Hamilton v cíli, kde opět přišel o post vedoucího muže průběžného pořadí šampionátu. Oba piloty Stříbrných šípů ale dělí jediný bod.

Muž bez zpětných zrcátek

Kromě rychlosti nabídlo Baku řadu karambolů. Od poničeného Williamsu vinou utrženého poklopu kanálu, přes Leclercův sebevražedný průjezd soutěsky u hradu až po bizarní manévr Daniela Ricciarda v samotné Grand Prix.

Australan fanouškům jednoznačně vyvrátil obecně oblíbený omyl, že monoposty formule 1 nemají zpátečku. Po výletu mimo trať ji jezdec Renaultu bezhlavě zařadil, aniž by se přesvědčil o provozu za sebou.

A ejhle, on tam zrovna stál Daniil Kvjat. Ricciardo do něj suverénně nacouval a to byla konečná pro oba. Zatímco na české silnici by vítěz sedmi Velkých cen mohl až na půl roku přijít o řidičák, formulový trest byl jiný: v Barceloně přijde o tři místa na startovním roštu.

autor: Radek Vičík | 30. 4. 2019 6:08

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama