Druhý život hvězd formule 1: Bossové týmu, úspěšní podnikatelé, televizní obrazovka i boj s úřady

Niki Lauda patří k těm skvělým pilotům formule 1 minulosti, kteří se dokázali prosadit i v "druhém životě".
Laudovou další vášní bylo létání, proto si založil vlastní aerolinky Lauda Air. Jeho stroj Boeing 767-300ER roku 1991 v Thajsku kvůli technické chybě konstruktérů havaroval a zahynulo 223 lidí a členů posádky.
Později byl z vedení firmy vytlačen, což se mu později stalo i u firmy Fly Niki.
Lauda se ovšem nikdy "neodstřihl" od světa formule 1. Byl konzultantem Ferrari, v letech 2001 až 2003 stál v čele nevydařeného pokusu Jaguaru vrátit se do F1, načež se v září 2012 stal nevýkonným šéfem týmu Mercedes po boku šéfa výkonného Tota Wolffa. Ve Stříbrných šípech mu také patří 10 % akcií stáje.
Alain Prost sice v roce 1984 právě s Laudou prohrál titul mistra světa o pouhého půl bodu, ale v celkové bilanci je na tom lépe - šampionem se stal celkem čtyřikrát.
Foto: Daimler Media
Radek Vičík Radek Vičík
23. 3. 2017 12:54
Podívejte se, co dnes dělají bývalé hvězdy formule 1. Řada z nich zůstala u motorsportu, ale najdeme mezi nimi i politiky, obchodníky či ty, jejichž podnikání skončilo krachem. Čerstvě se mezi "vysloužilce" zařadil také loňský mistr světa Nico Rosberg, který po sezoně nečekaně ukončil kariéru.
 

Právě se děje

Další zprávy