Alonsova story "ve špatný čas na špatném místě" měla nečekanou peripetii. Mohl řídit suverénní Brawn

Radek Vičík Radek Vičík
28. 6. 2017 10:04
Fernando Alonso stále marně bojuje o svůj třetí titul mistra světa formule 1. Přitom v roce 2009 měl na stole nabídku startovat ve voze Brawn, který pak sezonu jasně opanoval.
Fernando Alonso stále čeká na třetí titul mistra světa.
Fernando Alonso stále čeká na třetí titul mistra světa. | Foto: McLaren Honda

Praha - Od roku 2006, kdy za volantem Renaultu oslavil druhý titul mistra světa formule 1, se Fernandovi Alonsovi lepí smůla na paty. Kam přijde, tam neodpovídají  výsledky jeho ambicím.

A jak před víkendovým závodem v Baku prozradil bývalý výkonný ředitel stáje Brawn Pat Fry, Španěl před sezonou 2009 odmítl nabídku startovat za tento tým, který pak suverénně ovládl šampionát a Jenson Button se stal mistrem světa.

Alonso v roce 2007 opustil po zisku druhého titul po sobě stáj Renault, aby zkusil štěstí v McLarenu. Jenže tam se potkal s tehdejším nováčkem a odchovancem týmu Lewisem Hamiltonem.

Španělova frustrace vyvrcholila na Hungaroringu, kde úmyslně v boxech zdržel svého rivala, aby nestihl zajet poslední rychlé kolo v kvalifikaci. V konečném pořadí mu po dramatickém finiši sezony patřila třetí příčka za Hamiltonem a o šampionem Kimi Räikkönenem ve Ferrari.

Bylo jasné, že si pak začal hledat novou práci. Zakotvil nakonec zpět v Renaultu, ale následující rok byl mezi nabídkami i start v Brawnu. "Fernando Alonso měl jet za tým Rosse Brawna, ale odmítl to," sdělil Fry stránkám F1i.com.

Ze zpětného pohledu to vypadá jako hloupé rozhodnutí, ale na přelomu let 2008 a 2009 byl start Brawnu v F1 vlastně malým zázrakem.

Vůz Brawn opanoval sezonu 2009.
Vůz Brawn opanoval sezonu 2009. | Foto: Sport

Ross Brawn totiž na poslední chvíli zachránil bývalou stáj Hondy poté, co Japonci svět Grand Prix náhle opustili. Pak ale celou sezonu opanoval díky geniálnímu řešení zadního difusoru, jímž vůz získal absolutní převahu. V roce 2010 se pak z Brawnu stal Mercedes.

Místo Brawnu šel Alonso nakonec ještě rok zůstal u Renaultu, aby se pak upsal Ferrari. Jenže ani v rudém voze z Maranella nedokázal během pěti sezon dosáhnout na vysněný titul, byl třikrát druhý.

Nyní se už třetí sezonu v McLarenu potýká s poruchovými a slabými motory Honda. První letošní body získal Alonso až v neděli v Baku, kde skončil na deváté pozici.

"Pokud by Fernando (Alonso) dělal lepší rozhodnutí, dařilo by se mu mnohem lépe a dneska byl klidně čtyřnásobným mistrem světa," domnívá se Fry.

 

Právě se děje

Další zprávy