reklama
 
 

Formule 1 si začíná žít svůj americký sen. Hamiltonovi se ale navrhovaná trať v Miami nelíbí

15. 5. 2018
Marketingové a obchodní plány amerických majitelů práv na formuli 1 dostávají reálné obrysy. Závody se už vysílají živě na internetu, chystá obdobu draftu NFL a trať v Miami.

Praha - Formule 1 si pod novým vlastníkem začíná žít svůj americký sen. Není to jen chystaný závod v Miami, ale také velký útok na sociální sítě a vysílací platformy mimo klasické televizní vysílání. Společnost Liberty Media se snaží Velké ceny finančně vytěžit, jak to jen jde.

Vedle tradičních metod, které požíval Bernie Ecclestone - tedy inkasování tučných částek za samotné pořádání Grand Prix, za televizní práva a prodej licencovaného zboží - přidali Američané také mantru 21. století: digitální média.

Živě na celé řadě platforem

Nedělním závodem ve Španělsku začala nová digitální éra šampionátu, když bylo Velkou cenu možné prostřednictvím F1 TV sledovat i na digitálních zařízeních. Tam byly dostupné i pohledy ze všech 20 kamerách na závodních monopostech.

 Přístup byl samozřejmě možný až po zaplacení určitého poplatku a živě jen v zemích, kde neplatí teritoriální televizní licence. Třeba v České republice a na Slovensku má výlučná práva až do konce sezony 2020 společnost AMC Networks a její stanice Sport1 a Sport2.

Vedle toho se poprvé mohli fanoušci na sociální síti Twitter podívat krátce po skončení Velké ceny Španělska na živé vysílání včetně rozhovorů s piloty, šéfy stájí a sestřihu toho nejzajímavějšího, co se v Barceloně událo. Online zde bylo v jedné chvíli více než 500 tisíc lidí.

To jsou jen první krůčky na cestě za stejným digitálním pokrytím, jako má za mořem třeba profesionální liga amerického fotbalu NFL. Ta je pro Liberty Media vzorem i v tom, jak dokáže přilákat lidi i mimo sezonu.

"Draft NFL je velká událost, která udržuje zájem lidi i mimo dobu kdy se hrají zápasy. 21 závodů v kalendáři jsou maximem, ale je třeba se zamyslet, co vymyslet na období zimní přestávky. Třeba výjimečné soutěže nebo akce, které přinesou ještě větší zapojení fanoušků," řekl šéf Formula One Group Chase Carey.

"Poraďte se třeba se mnou"

Amerikanizace "vtrhne" i do kalendáře, který má příští rok v říjnu doplnit závod v ulicích Miami. Ale návrh plánované tratě některé jezdce zaskočil a chtějí její úpravu. Nejvíc byl slyšet obhájce titulu a lídr šampionátu Lewis Hamilton.

Návrh okruhu v Miami:

"Nechápu, proč na rozdíl třeba od golfistů, se piloti neúčastní procesu návrhu závodních okruhů. Nenajdete ani jednu hvězdu minulosti, která by nějakou trať navrhla. Vždycky jsou přizváni architekti, ale ti se nás neptají na názor. Miami je úžasné místo a jsme moc rád, že se zde plánuje Grand Prix. Ale kdyby plán trati konzultovali třeba se mnou, byla by to ještě větší zábava," nenápadně se britský závodník vnutil pořadatelům v Miami.

Závod na Floridě má silné mediální "krytí", protože hned několik důležitých hráčů na trhu má sídlo právě zde. Miamská společnost Motorsport Network má ve svém portfoliu prestižní weby Autosport.com a Motorpsort,.com, časopis F1 Racing, televizní stanici Motors TV i fotografické agentury LAT a Sutton.

To, že bossové Motorsport Network mají na "domácím" závodě velký zájem, se ukázalo nedávno na Twitteru, kde hned čtyři dceřiné společnosti sdílely ten samý příspěvek pozitivně hodnoticí vizi okruhu v Miami.

autor: Radek Vičík | 15. 5. 2018

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama