Spa-Francorchamps - I neslavnější belgický detektiv všech dob Hercule Poirot by měl plnou hlavu z toho, co se v neděli stalo na jeho "domácí" Velké ceně Belgie v boxech McLarenu. Hlavním podezřelým je Fernando Alonso a důkazy proti němu poskytl i dodavatel motorů Honda.
Španělský pilot sice na okruhu ve Spa-Francorchamps výborně odstartoval a ve druhém kole se ocitl na pro McLaren v aktuální mizérii skvělém sedmém místě. Jenže už o čtyři kola později byl s viditelně pomalejším vozem mimo bodovanou desítku a ve 26. kole zamířil s oranžovým monopostem do boxů.
Data vše prozradí
"Mám problém s motorem," postěžoval si krátce před tím dvojnásobný mistr světa. Jenže tato verze obstála jen několik hodin. Pak přišly výsledky analýzy od inženýrů Hondy s jasným výsledkem: data agregátu nevykazovala žádné anomálie, všechny hodnoty byly v pořádku.
Proč tedy Alonso zamířil s relativně "funkčním" monopostem do boxů? Stopu lze najít v rádiové komunikaci s boxy. Ve chvíli, kdy ztrácel jednu pozici za druhou, se 36letý pilot vyjádřil jednoznačně: "Je to trapné, opravdu trapné."
"Určitě není snadné takhle závodit, pokud s nikým nemůžete bojovat kolo na kolo. Monopost byl na rovinkách příliš pomalý, nebylo možné tam s někým soupeřit. Nemohli jsme doufat v body," dodal po závodě frustrovaný rodák z Ovieda.
Španěl momentálně přemýšlí, co s načatou kariérou. Několikrát se nechal slyšet, že bude-li pokračovat spolupráce McLarenu s Hondou, tak určitě už bez něj. A nevypadá to, že by tým z Wokingu kvůli Alonsovým hnědým očím náhle změnil dodavatele motorů.
Hra na vyčkávanou
Poté co Ferrari potvrdilo i na příští rok dvojici Sebastian Vettel - Kimi Räikkönen, nezbývá už v žádné ze špičkových stájí volné místo. Třetí návrat do Renaultu nevypadá při jeho současném paběrkování jako dobrý nápad, takže reálnou alternativou je odchod do Indy Car. V Indianapolisu Alonso při své letošní premiéře zazářil a bojoval o vedení - dokud ho nezradil motor Honda…
"Dostal jsem několik návrhů. Dvě třetiny jsem hned odmítl a třetina zůstává na stole. Budu čekat, jak dlouho to jen půjde," popsal svoji situaci sám vítěz 32 Grand Prix.