Od nejrychlejších rakví až po svatozář. Tak se zlepšovala bezpečnost v F1

Radek Vičík Radek Vičík
10. 6. 2020 16:20
Před 13 lety se 10. červen málem zapsal do historie F1 černým písmem. Ale to, že Robert Kubica přežil děsivou havárii v Montrealu, je důkazem radikálně vylepšené bezpečnosti monopostů.

Důležitá nebyla jen bezpečnost formulí, ale také práce záchranářských složek a vůbec lidí kolem. Na zmatky v organizaci doplatil při Velké ceně Itálie 1978 švédský pilot Ronnie Peterson. Už start byl chaotický. Jezdci ze zadní pozic se drali kupředu, protože světla zhasla příliš brzy a oni měli ještě vozy v pohybu. Švédův Lotus zachvátily plameny a chaos umocnili policisté, kteří uzavřeli startovní rovinku tak "dokonale", že se ke zraněnému jezdci po vyproštění z trosek včas nedostal ani šéflékař F1. Doktora musel kordonem karabiníků doslova protlačit Švédův týmový kolega Mario Andretti. A to jen díky tomu, že byl původem Ital, takže se s nimi domluvil. Peterson zemřel druhý den na embolii a z toho plynoucí selhání ledvin.

 

Právě se děje

Další zprávy