Od nejrychlejších rakví až po svatozář. Tak se zlepšovala bezpečnost v F1

Radek Vičík Radek Vičík
10. 6. 2020 16:20
Před 13 lety se 10. červen málem zapsal do historie F1 černým písmem. Ale to, že Robert Kubica přežil děsivou havárii v Montrealu, je důkazem radikálně vylepšené bezpečnosti monopostů.
Tragická havárie Ayrtona Senny ve VC San Marina 1994.
Tragická havárie Ayrtona Senny ve VC San Marina 1994. | Foto: Reuters

To vše jakoby svět formule 1 ukolébalo. O to horší bylo probuzení v Imole, kdy se na přelomu dubna a května 1994 během jediné Grand Prix zabil v kvalifikaci Roland Ratzenberger a při závodě Ayrton Senna. Smrt trojnásobné mistra světa ukázala, že s bezpečností není všechno v pořádku. Znovu se v popředí objevily takové věci, jako jsou deformační zóny nebo crash testy. To vše s jediným cílem - neopakovat takové neštěstí.

 

Právě se děje

Další zprávy