Od nejrychlejších rakví až po svatozář. Tak se zlepšovala bezpečnost v F1

Radek Vičík Radek Vičík
10. 6. 2020 16:20
Před 13 lety se 10. červen málem zapsal do historie F1 černým písmem. Ale to, že Robert Kubica přežil děsivou havárii v Montrealu, je důkazem radikálně vylepšené bezpečnosti monopostů.
V roce 1985 se už krátké kalhoty (u většiny týmu) prodloužily, ale rukávy zůstaly pořád.
V roce 1985 se už krátké kalhoty (u většiny týmu) prodloužily, ale rukávy zůstaly pořád. | Foto: Williams F1 Team - LAT Photographic

Dokladem toho je fakt, že i když se výkon turbomotorů vyšplhal až na šílených 1100 koňských sil, od června 1982, kdy na startu GP Kanady zesnul Ital Riccardo Paletti, došlo s těmito "bestiemi na čtyřech kolech" k jediné tragédii. Italský závodník Elio de Angelis se navíc zabil při testech, když mu na okruhu Paul Ricard ulétlo z vozu Brabham přední přítlačné křídlo a vůz se stal neřiditelným.

 

Právě se děje

Další zprávy