Od nejrychlejších rakví až po svatozář. Tak se zlepšovala bezpečnost v F1

Radek Vičík Radek Vičík
10. 6. 2020 16:20
Před 13 lety se 10. červen málem zapsal do historie F1 černým písmem. Ale to, že Robert Kubica přežil děsivou havárii v Montrealu, je důkazem radikálně vylepšené bezpečnosti monopostů.
Niki Lauda v kombinéze Ferrari
Niki Lauda v kombinéze Ferrari | Foto: Scuderia Ferrari

Hrdinou proti své vůli se stal Niki Lauda. Jeho havárie v roce 1976 se stala pomyslným hřebíčkem do rakve konání formule 1 na starém Nürburgringu. Rakušan ve svém Ferrari málem uhořel a jen díky kvartetu Arturo Merzario, Brett Lunger, Guy Edwards a Harald Ertl se dostal z ohnivého pekla ven. Lauda zůstal navždy poznamenaný požárem a už nikdy zbytečně neriskoval. I když mohl být ještě v téže sezoně mistrem světa, v posledním podniku v japonském Fudži za šíleného lijáku raději zajel do boxů.

 

Právě se děje

Další zprávy