Široké gumy, návrat "žraločí ploutve". Tak vypadají první monoposty formule 1 pro letošní sezonu

Nový Renault zosobňuje změny designu níže postaveným těžištěm vozu a také širšími pneumatikami. To všechno má přinést složitější řízení vozu a dramatičtější závody.
Vůz, který vznikl přímou kooperací lidí ze základny týmu v britském Ensote a inženýrů Renaultu ve francouzském Viry-Chatillon, má všechny znaky designu poplatného změnám pravidel platných od roku 2017.
Při pohledu svrchu hned upoutají široké gumy. Firma Pirelli vyšla vstříc požadavkům FIA, aby vozy vypadaly "drsněji". Přední kola jsou širší o 60 mm, zadní dokonce o 80 mm.
Z boku je vidět, že pneumatiky mají také o něco větší poloměr, byť ráfky zůstávají 13palcové. Z aerodynamických důvodů se vrací takzvaná "žraločí ploutev" na krytu motoru před zadním spoilerem, vůz je celkově nižší.
Radikálně se změnilo také přední křídlo, které má šířku 1800 mm, tedy o 150 více než ještě loni. Naopak o 50 mm širší zadní spoiler si "sedl" o 150 mm níže.
Foto: Renault Sport F1
Radek Vičík Radek Vičík
21. 2. 2017 19:32
Prohlédněte si první nové monoposty formule 1, jak je představily stáje Renault, Sauber a Williams.
 

Právě se děje

Další zprávy