Praha - Stáji Buggyra jsou už Evropa a Jižní Amerika malé. Po loňském oťukávání (při němž se dakarista Martin Kolomý stal vůbec prvním mistrem) se naplno vrhla do dalšího projektu - čínského okruhového šampionátu tahačů. Naplno znamená nasazení tří pilotů včetně dvojnásobného mistra Evropy Davida Vršeckého.
Phoenix nejen pro Dakar
Naplno znamená, že pro něj v Roudnici postavili zcela nový vůz na bázi Tatry Phoenix. Tedy úplně jiný stroj, než je "Fat Fox" určený pro evropský šampionát trucků.
"Na první pohled Je to kamion Phoenix tak, jak ho znáte ze silnice. Pohání ho ale samozřejmě náš vlastní motor Gyrtech," říká Vršecký, jenž po patnácti sezonách vyměnil evropské okruhy za závody v Číně.
"Je to úplně něco jiného. Za ty dva roky, co se v Číně pohybujeme, je vidět obrovský pokrok. Auta zrychlují řádově o vteřiny, což je v motoristickém sportu obrovský pokrok," popisuje Vršecký své zkušenosti se závody v nejlidnatější zemi světa.
Toho, že se do třídílného šampionátu zapojuje jeden z nejúspěšnějších evropských týmů, si Číňané považují a zástupci Buggyry se také podílejí na tvorbě optimálních pravidel.
Kvalitní závody, ale ne drahé
"Chceme, aby to byl kvalitní seriál s dobrými vozy, ale ne až na takové extrémně vysoké úrovní, jako je Evropa. Tam se totiž celou zimu honíme o zrychlení o pár desetin, které stojí velké peníze a do šampionát tak už nechtějí přijít další značky. V Číně se zapojují domácí výrobci a cílem je, aby hned od začátku mohli bojovat o čelní místa," vysvětlil Vršecký, který vedle role pilota už dříve v Roudnici přebral i role konstruktéra či šéfa týmu mechaniků na Rallye Dakar.
Spolu s ním budou ve třídílném seriálu, jehož přenosy v celostátní televizi CCTV sleduje na sto milionů diváků, závodit také loňský vicemistr Evropy Adam Lacko a testovač roudnické stáje Michal Matějovský.
Start Buggyry využívá jako propagaci České republiky ve více než miliardové zemi agentura CzechTourism, která je hlavním partnerem "čínského dobrodružství".