Z dráhy v St. Petersburgu musel být Enge s vážnými zraněními převezen do nemocnice. Podle informací pilotova manažera Antonína Charouze má nejlepší český pilot zlomená žebra, lehce natrženou plíci a zlomenou ruku. Enge utrpěl vážné trauma, jehož přesný rozsah bude znám až po dalších vyšetřeních, v současnosti je ale ve stabilizovaném stavu v Baycroftově lékařském centru.
"S Tomášem jsem mluvil ráno našeho času a bez problémů komunikoval. Určitým způsobem měl štěstí v neštěstí, protože se tento závod ALMS jel v rámci víkendu Indycar, takže na místě byl špičkový záchranný tým, který ho navíc zná z jeho působení v IRL," uvedl Charouz na Engeho internetových stránkách.
- Rádi sázíte? Naši expertí vám poradí. - ZDE
Jezdce čeká podle všeho operace zlomené ruky, jedná se také o jeho převozu do Indianapolis.
Enge havaroval v 91. kole závodu na městském okruhu. Po nárazu do zdi se dokonce objevily plameny, ale k popálení pilota nedošlo. Se záchranáři komunikoval a byl při vědomí.
"Byl to hodně tvrdý náraz. Všichni jsme si oddechli, že jeho stav je stabilizovaný a je při vědomí. Tomáš byl s námi zatím krátce, ale za tu dobu na nás velmi dobře zapůsobil jako pilot i jako kamarád," uvedl Michael Petersen, majitel Engeho týmu Petersen Motorsport.
Jasná dosud není příčina nehody, podle prvních odhadů příčinou nebylo mechanické selhání vozu Ferrari 430GT nejslabší třídy GT2.
Enge, který v pátek vyhrál kvalifikaci své třídy, v době havárie kroužil na prvním místě a do cíle mu zbývalo zhruba dvacet kol. Závod GT2 se pak stal kořistí Jaimeho Mela a Miky Sala s Ferri stáje Risi Competizione, kteří vyhráli před dvěma týdny v Sebringu.
Absolutními vítězi podniku se stala posádka Allan McNish, Rinaldo Capello s vozem Audi R10 s turbodieselovým motorem.
Výsledky:
1. McNish, Capello (V.Brit/It.), 2. Werner, Pirro (Nem./It. - všichni Audi R1), 3. Briscoe, Maassen (Austr./Něm. - Porsche RS Spyder), všichni 114 kol.