La Rioja - Už jen dvě etapy chybí Josefu Macháčkovi k tomu, aby na legendární Rallye Dakar dosáhl pátého vítězství mezi čtyřkolkami.
Ve čtvrteční dvanácté zkoušce sice český závodník dojel druhý, ale v čele průběžného pořadí má stále téměř dvouhodinový náskok před svým pronásledovatelem Argentincem Patronellim.
Pokud se mu podaří před domácím jezdcem dojet až do cíle, bude mu chybět už jen jediný triumf k tomu, aby se v počtu vítězství vyrovnal legendárnímu Karlu Lopraisovi, přezdívanému Monsieur Dakar.
Čtěte více: Sainz se zřítil do rokle. Dakar skončil i pro Spáčila
I přesto ale jednapadesátiletý dobrodruh jezdící na čtyřkolce Yamaha Raptor s nostalgií vzpomíná na Afriku.
Jihoamerický Dakar je podle něho úplně jiný a nejvíce se podobá těm méně oblíbeným africkým pasážím.
"V každém případě je jiný - jezdí se tu po cestách, chybí vzdušné ježdění," vysvětluje Macháček.
"Poslední dvě etapy se hodně podobaly marockým etapám, ale ty nikdo nemá rád kvůli častému kamení, přejezdům vyschlých řek a také je tam málo písku," posteskl si v rozhovoru pro Radiožurnál.
Vadí mu i to, jak se "nový" Dakar alespoň z jeho pohledu stal méně dobrodružným.
"Tady je sice písku hodně, ale má úplně jinou strukturu, není tak prašný a jezdí se v něm lépe než v tom africkém," dodává jeden z devětadvaceti startujících mužů na čtyřkolkách.
Kolik jich už vypadlo? Více než polovina - přesněji patnáct.
Stejně se mu ale v Argentině a Chile zdá být trať snazší. "Pořadatelé tu hlavně nemůžou najít sto kilometrů dunových polí, aby to bylo tak těžké jako v Africe," našel Josef Macháček další rozdíl mezi černým kontinentem a Jižní Amerikou.