Návrat ke kořenům. Ouředníček na Rallye Dakar usedne do Toyoty

rav rav
19. 11. 2020 20:00
Tomáš Ouředníček se rozhodl vyměnit svůj Ford za nový speciál Toyota. K japonské značce se jezdec týmu Ultimate Dakar Racing vrací po čtyřech letech.
Tomáš Ouředníček (vpravo) a David Křípal s novou Toyotou Hillux pro Rallye Dakar 2021
Tomáš Ouředníček (vpravo) a David Křípal s novou Toyotou Hillux pro Rallye Dakar 2021 | Foto: Ultimate Dakar Racing

Český jezdec přitom ještě v září vybojoval se spolujezdcem Davidem Křípalem čtvrté místo na Baja Poland ve Fordu Ranger. To už bylo rozjeté pořízení nového stroje z Jižní Afriky.

Od prvního testu si Ouředníček Toyotu Hilux zamiloval. "Bylo to něco jako láska na první pohled, nebo možná spíš jako návrat k dávné lásce," uvedl pilot a majitel stáje se základnou ve Velkém Meziříčí na Vysočině.

"Naším novým hlavním partnerem je jihlavské dealerství Toyoty. Všechno bylo neuvěřitelně hektické, ale jsem nesmírně rád, že jsme tuto skvělou nabídku dostali a mohli jsme ji s radostí přijmout. Toyota nás přijala s otevřenou náručí, má výborná závodní auta a panuje tam neuvěřitelná atmosféra," dodal.

S Toyotou jsou pro 51letého pilota spojené vzpomínky na začátky kariéry jezdce dálkových soutěží. Vedle Fordu mu v dílnách stále zůstal jako záloha Hummer poháněný motorem Toyota.

Tomáš Ouředníček s novou Toyotou Hillux pro Rallye Dakar 2021
Tomáš Ouředníček s novou Toyotou Hillux pro Rallye Dakar 2021 | Foto: Ultimate Dakar Racing

"Je to moje první závodní auto, s ním jsem v roce 2014 začal jako jezdec. Absolvovalo náročný Dakar v Argentině a Bolívii a velice dlouhou řadu dalších podniků v Evropě i v Africe. Motor Toyota má najeto přes třicet tisíc závodních kilometrů a stále jede. To je výjimečné a všichni nad tou neuvěřitelnou spolehlivostí žasnou," prohlásil pilot.

V příštích týdnech je úkolem celého týmu Ultimate Dakar Racing připravit techniku i posádky na Dakar 2021. "Vedle speciálu Toyota Hilux chceme mít na startu ještě druhou týmovou posádku s Toyotou Land Cruiser," vysvětlil Ouředníček.

Jeho ambice jsou velké: "Na začátek nové závodní éry s Toyotou se velice těšíme. Věříme, že se nám všem bude díky tomuto novému partnerství dařit a napřesrok už pojedeme na Dakar v továrním voze Toyota Gazoo Racing."

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 2 hodinami

Dálnice D11 z Hradce do Jaroměře se autům otevře 17. prosince

Dokončovaný úsek dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře se motoristům otevře 17. prosince. Stát bude 4,1 miliardy korun bez DPH. Jde o největší současnou stavbou na území Královéhradeckého kraje, řekl ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Na úseku u Smiřic se v sobotu konal den otevřených dveří.

"Za necelé tři měsíce po dálnici budou jezdit auta. Diskutujeme dnes s lidmi přípravy silnic. Je to samozřejmě trochu sebeprezentace, ale chceme ukázat, že příprava a stavba dálnice není jednoduchá," řekl Mátl.

Stavba je rozdělena na dva úseky z Hradce Králové do Smiřic a ze Smiřic do Jaroměře. Stavba trasy do Jaroměře začala v dubnu 2019, z Hradce do Smiřic se buduje od února 2019.

"My jsme dokonce zrychlili, stavba se měla otevírat až v příštím roce během průběhu léta, podařilo se nám se zhotovitelem vyjednat zkrácení lhůty o osm měsíců. Příprava dálnice trvá daleko déle, to jsou někdy i desítky let," řekl Mátl. Šest až deset let příprava podle Mátla zabere vždycky.

D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978 a od roku 2017 dálnice končí v Hradci Králové. Z plánovaných 154 kilometrů dálnice se jezdí zhruba po 91 km. Stavba z Hradce do Jaroměře navazuje na úsek dálnice z Hradce Králové, měří 22,4 kilometru. Vede podél současné silnice první třídy na Jaroměř a Náchod. Za Jaroměří se napojí na silnici I/37.

Zdroj: ČTK
Další zprávy