Už první stovky kilometrů při premiéře na Rallye Dakar znamenaly pro bývalého pilota formule 1 doslova očistec. Enge bojoval v úvodních dějstvích slavné soutěže s vleklými technickými problémy a byl rád, že vůbec mohl v soutěži pokračovat.
"Stalo se to, před čím mě všichni varovali. Dakar je prostě dlouhý a nevyzpytatelný. Auto jelo od začátku jen na zadní pohon a zřejmě kvůli tomu se přehřívaly zadní poloosy, praskla jedna pak i druhá," popsal liberecký rodák trable hned v první etapě, jež ho stály skoro pět hodin.
Podobnou ztrátu nabral i následující den, ovšem spolu s navigátorem Vlastimilem Tošenosvským dokázal techniku přemoci a dostat se včas do bivaku.
Nováčkovský "křest ohněm" ale zkušeného jezdce nezviklal. Přestože startoval ze zadních pozic, v etapě číslo čtyři dokázal ve své kategorii buginových prototypů sedmý nejlepší čas.
"Byla to docela pohoda. Jen jednou jsem zastavil a koukal se na zadní nápravu. Jelo se totiž v tak měkkém písku, že auto klouzalo ze strany na stranu a nějak se mi to nezdálo. V technice ale problém nebyl. I když jsme ve třetí etapě zajeli dobře, pořadatel nás nepustil do erzety ve stanovený čas, startovali jsme o patnáct minut později a předjelo nás mnoho aut. Dakar je ale super," uvedl spokojený Enge v cíli.
Na trati mezi Vadí ad-Davásirem a saúdskoarabským hlavním městem Rijádem si úspěšný pilot vytrvalostních závodů musel připadat jako doma. Jelo se totiž skoro celou dobu na plný plyn, a to má 44letý pilot moc rád.