Účastníci 45. ročníku slavné soutěže dnes absolvovali první část maratonské etapy, na jejímž konci mají k dispozici pomoc mechaniků pouze na dvě hodiny. Z Rijádu do Davadmí je čekalo 333 km rychlostní zkoušky, motocyklisté a jezdci na čtyřkolkách se s ohledem na nepřízeň počasí a pozdní návrat z páteční etapy přesunuli rovnou do dalšího bivaku a z pohledu závodu měli volný den.
Loprais po dodatečných pátečních penalizacích nakonec do 7. etapy nastoupil jako lídr kategorie. Pilot Pragy nestačil jen na Nizozemce Januse van Kasterena, který byl o 3:42 minuty rychlejší.
Pátý byl po dodatečné penalizaci Jaroslav Valtr a sedmý Martin Macík, jenž se dlouho držel v čele a na medailových pozicích. V celkovém hodnocení ztrácí Macík na čtvrtém místě na Lopraise 42:24 minuty.
Valtr dnes zajel původně třetí čas, po dvouminutové penalizaci ale o dvě místa klesl. "Už od startu jsem viděl, že by mi trať mohla sedět. Byly tam technické protahovačky mezi skálama. Potom přišly nějaké duny, ale těch bylo tak deset procent z celé trati. Jenže byly poměrně těžký, byly velký. Na jedné z nich jsem zaváhal a ztratil nějaké dvě minuty. Startovali jsme moc zezadu, duny byly hodně rozhrabaný," uvedl jezdec týmu Tatra BUggyra ZM Racing.
Na to, že bude nocovat v malém bivaku bez týmové asistence se paradoxně těší. "Na ten klid se moc těším. Teď jsem chodil po každé etapě hned spát, protože jsem byl fakt unavený. Zase ale nemáme ten náš krásnej obytňák, kde je teploučko. Bohužel to bude takový kemp," dodal Valtr.
Macík byl spokojený s úvodem etapy, poté jej ale přibrzdily technické problémy. "Při první zastávce jsme ztratili asi jen pět minut, ale asi 80 km před cílem povolil materiál na držení kabiny, prostě praskl kov. Vůbec nevíme, proč se to stalo. Museli jsme to upevnit a jet krokem," řekl pilot týmu MM Technology.
Mezi automobily byl nejrychlejší Jazíd Rádžhí za Saúdské Arábie, osmnáctý Prokop byl o 23:08 minuty pomalejší. Lídr Attíja ztratil téměř dvacet minut a byl čtrnáctý, v čele má ale více než hodinový náskok na druhého Jihoafričana Henka Lategana.
"Byla to prazvláštní erzeta. Byla hodně rychlá, moc se nám nedařilo držet auto v rychlosti v mokrých kolejích, ale pak to zmizelo a přešlo to v hrozně těžkou kamenitou cestu plnou navigace," řekl Prokop na sociálních sítích.
Posádka týmu Orlen Benzina měla ale problém s hlukem ve voze, jejich Fordu totiž praskl výfuk. "Vůbec jsem ho (navigátora Viktora Chytku) neslyšel. Zkoušel jsem natahovat ucho, ale ono to moc nejde. Trošku jsme se trápili a nemohli jsme trefovat odbočky, protože jsme si nerozuměli," přiznal Prokop.