Kolomý dojížděl etapu bez sedačky. Macík předstíral, že je motocyklista. A Prokop? Ten si jede svou

Radek Vičík Radek Vičík
14. 1. 2018 9:59
V první části tradiční maratonské etapy se účastnící Rallye Dakar potýkali nejen s nadmořskou výškou, ale také se všudypřítomným bahnem.
Některé brody měla problémy projet i mohutná Tatra Martina Kolomého.
Některé brody měla problémy projet i mohutná Tatra Martina Kolomého. | Foto: Buggyra

Uyuni - Bez mechaniků a odkázáni jen sami na sebe. Tak si museli poradit jezdci na Rallye Dakar se sobotní sedmou etapou, která byl první části maratonského boje s terénem i vlastní technikou. Ale čeští jezdci se ani v zostřených podmínkách nenechali vyvést ze svého tempa a znovu brali umístění v první desítce.

Nejlépe dojel Martin Kolomý, jenž ve vyrovnaném souboji kamionů obsadil čtvrté místo. "Hodně pěkná etapa. Jelo se nám dobře, bylo tam dost bláta. Začátek byl takovej trialovej, takže jsme letěli. Jsme v cíli, auto je v pořádku, jen trochu špinavý. Zkontrolovali jsme základní věci. Já jsem spokojenej moc a pokračujeme zítra, kde máme zase 500 kilometrů. Když to bude takhle pokračovat, tak se mi to bude líbit," popisoval.

Jenže ani tentokrát se mu nevyhnul drobný problém. "Ve druhé půli, asi 150 kilometrů před cílem, mi praskla sedačka, tak jsem musel jet v takovým pokleku, abychom to dojeli," líčil pilot Buggyry.

Pouhých 22 vteřin za Kolomým se v sobotu umístil Martin Macík mladší s LIAZem. "Jeli jsme volněji, žádnou hranu, čekala nás asistence bez kluků mechaniků, takže není radno Frantu ničit. Navíc v aktuální nadmořské výšce má motor menší výkon," připomněl 29letý závodník týmu Big Shock Racing úskalí maratonských etap. Přes všechna protivenství se však přenesl výborně a dál si drží čtvrtou pozici v průběžné klasifikaci.

Závodníci bez doprovodu spali v kasárnách plných chrápajících soupeřů nebo ve stanu, pokud na ně už nezbylo místo. "Našli jsme si krásné palandy, které zřejmě patří motorkářům, protože o ty se tu strašně dobře starají. Teď musíme rychle usnout a dělat, že jsme motocyklisti. Máme i spacáky a karimatky, mírně zabahněné, ale komu by se chtělo na tvrdou zem," popsal boj o místo ke spánku navigátor František Tomášek.  

Za svým snem si na Dakaru jede také Martin Prokop, kterému patří mezi jezdci v automobilech sedmá příčka. V sobotu byl přitom pátý nejrychlejší.

"Dnes to bylo hodně dlouhé s nekonečným měkkým pískem v první části. V něm jsme asi hodinu a půl jeli na jedničku, maximálně na dvojku, prostě ‘děs běs‘ a potom v další části dne zase tuny vody a bláta," líčil úspěšný rallyový plot nástrahy, které si na jezdce vymysleli pořadatelé Dakaru.

Jeho Ford se ocitl v nesnázích. Uvízl na jednom drnu a celé auto zůstalo s koly ve vzduchu. "Dojel nás při tom Polák Przygonski a celých 300 kilometrů do cíle jsme mu potom jeli na nárazníku a cílem projeli oba vedle sebe. Sice jsme tím zapadnutím ztratili tři minuty, ale pak jsme si hlídali, aby nám už víc neujel a drželi se tak v dobrém tempu," dodal jihlavský závodník.

 

Právě se děje

Další zprávy