Aleš Loprais v kamionu Praga zajel v neděli sedmý čas a průběžně se po problémech Januse van Kasterena z Nizozemska posunul na čtvrté místo za trojici pilotů Kamazu. Celkově vede Rus Dmitrij Sotnikov, etapu ovládl jeho krajan Antonu Šibalov, Martin Macík v ní byl devátý a průběžně se posunul na desátou pozici.
Martin Prokop ve Fordu nakonec v celkovém hodnocení klesl po 15minutové penalizaci na desátou příčku.
V čele zůstává jezdec Toyoty Násir Attíja z Kataru. Z jeho náskoku devítinásobný mistr světa v rallye Sébastien Loeb ukrojil necelých pět a půl minuty, ale pilot Toyoty má před Francouzem stále k dobru 45 minut.
Nejlepším českým motocyklistou se po problémech Martina Michka stal Jan Brabec, který byl v neděli osmnáctý a celkově se drží na 21. pozici. Etapu poprvé v kariéře vyhrál Chilan José "Nacho" Cornejo v sedle Hondy.
Veterán Josef Macháček se buginové kategorii lehkých prototypů posunul na sedmé místo, v neděli mu patřila devátá příčka.
Loprais byl o necelých osm minut pomalejší než Šibalov. Lídr Sotnikov si v neděli připsal až" pátý čas a ve vedení má náskok 5:14 minut na krajana Nikolajeva.
"Začátek byl velmi dobrý. V dunách jsme na oči dojížděli Nikolajeva a cítil jsem, že dotahujeme i další Kamaz. Po neutralizaci ale začala úplně jiná kamenitá pasáž. Byla tam jedna navigační past, do které jsme se chytli my a částečně i Kamaz," popsal olomoucký rodák nedělní zápolení s tratí Dakaru.
Deváté místo obsadil Martin Macík, který se posunul do elitní desítky průběžného pořadí.
"Byla to pěkná etapa s docela těžkou navigací. Ale František (Tomášek) ji dobře zvládnul. Dvakrát nebo třikrát jsme hledali bodík a chvilku jsme se kolem kroutili, než jsme ho dostali. Ale to nám mohlo vzít maximálně minutu a půl, víc ne. S nižším výkonem si v písku připadáme jako na výletě. Ale s umístěním v etapě jsme vzhledem k okolnostem zcela spokojeni," řekl pilot týmu Big Shock! Racing.
Prokop výkon navigátora Viktora Chytky: "Začíná druhý týden a už to bolelo. Bylo to navigačně těžké. Viktor dnes odvedl super práci."
"Samozřejmě, že to nebylo úplně čisté. Některé (kontrolní) body jsme hledali, trošku jsme se tam v prachu zamotali. Na konci jsme museli zpomalit kvůli prachu za Násirem (Attíjou). Nevím, jak jsme dopadli, ale dnes to bude mít těžké každý. Dostali jsme zabrat a myslím si, že druhý týden bude opravdový, jako loni," dodal pilot týmu Benzina Orlen.
"I když jsme relativně vyrazili odpočatí, bylo to hodně těžké. Etapa nabídla kombinaci spousty prachu, děr, kamení, k tomu opravdu těžká navigace. Jsem rád, že jsme dojeli včas, bojovat v dunách 200 km za tmy, se nám opravdu nechtělo," hodnotil jezdec buggy Macháček nedělní etapu.
"I když jsme dělali již tradičně dva defekty, udrželi jsme se v první desítce, zatím sedmé místo není špatné. Can-Am opět skvělý, jenom to bude chtít důkladnou kontrolu, protože technika dostala strašně zabrat," dodal průběžně sedmý jezdec celkového pořadí.
Michek měl etapu dobře rozjetou a jednu chvíli byl dokonce v první desítce průběžného pořadí. Jenže patnáct kilometrů před koncem přišel velký problém.
"Musel jsem zastavit. Stavil se u mě také Milan Engel, podíval se na to a doladili jsme to. Potom jsem vyjel. Snažil jsem se přijít na to, co to bude, asi to opravdu bude zadní čerpadlo. Stál jsem tam dlouho. Je to škoda, jinak bych se mohl dostat do nejlepší desítky," řekl jezdec týmu Orion-Moto Racing Group, který vypadl z první dvacítky celkové klasifikace.
Brabec byl s výsledkem spokojený, i když ani jemu se nevyhnuly problémy. "Dnes to šlo, i když jsem si na stém kilometru rozmlátil obličej o navigační věž a pak se mi hůře soustředilo. Byla to rána jako od Rockyho a krve jako z prasete," napsal Brabec na instagramu. "Ale sranda je a to je hlavní," doplnil.
Do čela hodnocení motocyklistů se vyšvihl Francouz Adrien van Beveren na Yamaze, který vede před dvojicí továrních jezdců KTM Matthiasem Walknerem a Kevinem Benavidesem. Brabec na van Beverena ztrácí přes 97 minut, Michek na 23. příčce za svým krajanem zaostává o pět minut.
Van Beveren v neděli na desátém místě zaostal za Cornejem o více než 12 minut, ale stačilo mu to k předstižení dosavadního lídra Sama Sunderlanda. Brit nabral téměř 26 minut ztráty a celkově se propadl až za dvojici závodníků v barvách KTM.
Jezdec týmu GasGas Daniel Sanders, který letos vyhrál dvě etapy a celkově se držel na třetí pozici, měl při cestě na start nedělního rychlostní testu havárii. Australan si poranil pravé rameno , skončil v nemocnici a v soutěži tak musel skončit.