Favorizovaný Peugeot před přestávkou Dakaru splnil předsevzetí a panuje automobilům

Radek Vičík Radek Vičík
8. 1. 2017 14:16
Tovární tým Peugeot přiletěl na Rallye Dakar s cílem obhájit loňský triumf. V polovině slavné soutěže mu patří první tří místa, o čtvrtý vůz však přišel.
Piloti Peugeotu debatuj o vozu Sébastiena Loeba před dnešním přesunem do La Pazu.
Piloti Peugeotu debatuj o vozu Sébastiena Loeba před dnešním přesunem do La Pazu. | Foto: Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool

La Paz - Po polovině Rallye Dakar piloti speciálů Peugeot 3008 DKR okupují první tři místa virtuálních stupňů vítězů. Pro francouzský tým to však ani přes čtyři vyhrané etapy nebyly vůbec snadné chvíle.

"Letošní Dakar přinesl mnoho dramatických chvil. Viděli jsme mechanické problémy, bloudění na trati i zrušenou etapy. V prvním týdnu se pořadí v čele často měnilo, ale první čtyřka je stále seřazená v šesti minutách. To je skoro nic, když si vezeme, že některé posádky z čela ztratily 45 minut hledáním správného směru. Čekají nás maratonské etapy, takže předvídat, kdo Rallye Dakar vyhraje, je hodně těžké," ví šéf týmu Bruno Famin.

Od pozvolného startu…

V úvodním krátkém měřeném úseku zkušení piloti Peugeotů neriskovali a naostro do toho "vlétli" až v úterý. Devítinásobný mistr světa v rallye Sébastien Loeb nenašel přemožitele na trati, která se skoro celá jela na plný plyn.

To Cyril Després ztratil anténu od systému Sentinel, jehož úkolem je varovat jezdce jedoucí před ním, že je v těsné blízkosti za nimi. Proto část jízdy strávit v prachu a musel motorkáře předjíždět velmi opatrně.

Středa byla dnem frontálního útoku. Ve výsledkové listině třetí etapy se seřadili za sebou Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz senior a Loeb, jenž si udržel vedení.

Zatím poslední kompletně odjetá etapa byla ovšem pro vozy se lvíčkem na kapotě plná problémů. Nejhůře doplatil Sainz. Ve chvíli, kdy útočil na celkové vedení, pět kilometrů před cílem čtvrteční převrátil svůj Peugeot přes střechu a spadl do rokle. 

Posádka vyvázla z divoce vypadajícího karambolu bez zranění a dokázala zkoušku dokončit. Jenže vůz byl v takové stavu, že po Sainzových nadějích byla veta.

"Samozřejmě je zdrcující být nucen odstoupit. Od začátku soutěže jsme jeli v dobrém tempu. Peugeot 3008DKR je výrazným zlepšením oproti loňskému vozu. Jsem velmi zklamaný, že nebudu schopen tento potenciál přetavit v úspěch v závodě," prohlásil 54letý otec pilota formule 1 Carlose juniora.

... k ovládnutí první trojice

Sainz ovšem nevybyl jediný z týmu Peugeot Total, kdo měl ve čtvrtek špatný den. Loeb uprostřed dun mezi kontrolními body 1 a 2 postihla ztráta výkonu. Francouz musel dvakrát zastavit, ale nakonec se mu podařilo motor opravit. Přesto přišel o vedené ve prospěch stájového kolegy Desprese, jenž si dojel pro 33. etapový triumf v dakarské kariéře.

"Navigátor David Castera odvedl vynikající práci při navigaci, skutečně se nedopustil žádné chyby. Pak jsme po většinu dne jeli za Carlosem (Sainzem), a to nám pomohlo udržet dobré tempo. Vítězství v této etapě má velmi mimořádnou chuť poté, co jsme strávili dva a půl roku zápasením s jízdou na čtyřech kolech," radoval se bývalý úspěšný motocyklista.

V zatím poslední etapě soutěže využil své šance Peterhansel a ujal se celkového vedení. Pro letošní druhý triumf si v pátek dojel Loeb, který tak vyskočil na druhou příčku.

Jezdec se zkušenostmi s cestovními vozy i rallyekrosem mohl myslet i na vyšší příčku, ale závěrečná fáze přinesla zdržení. "Jako ostatní jsme v závěrečné třetině zabloudili a přišli o náskok ve vedení, který se nám do té doby podařilo vybudovat. Přesto jsme byli stále nejrychlejší, takže je to dobré, a náš vůz celý den šlapal jako hodinky,“ dodal Loeb.

Legendární navigátor Josef Kalina mluví o sedmé etapě Rallye Dakar z La Pazu do Uyuni. | Video: Buggyra
 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

Další zprávy