Radek Vičík
22. 1. 2024 6:20
Letošní ročník Rallye Dakar přinesl řadu poutavých a dramatických příběhů. Zde je několik z nich.
Polák Eryk Goczał byl v půlce soutěže diskvalifikován, přestože v té době suverénně vedl elitní třídu bugin Challenger. Důvodem bylo použití keramické spojky ve voze Taurus, což bylo považováno za porušení předpisů FIA pro tuto kategorii.
Mezi FIA a polským EnergyLandia Rallye Teamem se rozhořel spor. Poláci argumentovali tím, že předpisy umožňují "volnou" konstrukci spojek. FIA si však stála pevně na svém stanovisku, že použití zakázaných materiálů není přípustné. Tento střet jen dokazuje, jak jsou technické předpisy v motoristickém sportu komplikované a nejednoznačné.
Situace se dále zkomplikovala, když pořadatelská společnost A.S.O. odňala akreditaci Erykově matce Agatě Goczałové, což vyvolalo kritiku ze strany EnergyLandia Rallye Teamu. Podle hlasů z bivaku se tak stalo proto, že naštvaná Goczałová úmyslně narazila do jiné buginy. Kategorii Challenger nakonec vyhrála Španělka Cristina Gutiérrezová v Taurusu.