Potvrzeno: Peugeot na Dakaru skončí. Předtím ale nasadí tým snů

Radek Vičík Radek Vičík
31. 10. 2017 16:39
Tým Peugeot chce proměnit svoji poslední účast na Rallye Dakar ve třetí triumf v řadě. Francouzi nasadili "Dream Team" tvořený čtyřmi zkušenými jezdci.
Vítězný hattrick na Dakaru má Peugeotu přivézt vůz 3008DKR Maxi.
Vítězný hattrick na Dakaru má Peugeotu přivézt vůz 3008DKR Maxi. | Foto: Peugeot

Versailles - Peugeot nasadí na lednovou Rallye Dakar opět čtyři speciály 3008DKR Maxi. Piloti Stéphane Peterhansel, Sébastien Loeb, Carlos Sainz senior a Cyril Despres mají jasný úkol - v posledním startu továrního týmu francouzské značky vybojovat třetí triumf v řadě a sedmý celkově.

"Máme velkou radost z toho, že naše posádky zůstaly ve stejném složení jako v předchozím ročníku, takže máme k dispozici dokonalou kombinaci výkonu a zkušeností. Jelikož se v našem případě jedná o poslední účast na Dakaru, rádi bychom tento program dokončili na vysoké úrovni. Ale jak vždycky říkám, na nic se nelze spoléhat předem. Po vítězství je nejtěžší ho zopakovat!" uvedl ředitel  Peugeot Sport Bruno Famin.

Čtvrtý start bude konečnou

Tím mimoděk potvrdil, co se šeptalo v zákulisí už několik měsíců. Tedy fakt, že program Francouzů na Dakaru ročníkem 2018 skončí. Po premiérovém startu v ročníku 2015 loni a letos Peterhansel zvítězil. Peugeot obhajuje zisk prvních třech míst, když se pódiu umístili také Loeb a Despres.

Na čtyři posádky "Dream Teamu" značky Peugeot v lednu čeká 10 000 kilometrů na velmi obtížné trati vedoucí přes Peru, Bolívii a Argentinu. Na programu bude 15 etap a nejrůznější terén zahrnující písečné duny, horské andské průsmyky i pouště, k tomu se připojí i nástrahy extrémního počasí. Definitivní verzi tratě soutěže organizátoři odhalí 22. listopadu.

O tom, že označení "Dream Team" není jen marketinkovým plácnutím do vody, svědčí fakt, že členové čtyř posádek Peugeotu získali - ať už v automobilech nebo v jedné stopě - celkem 19 celkových a 148 etapových vítězství.

Důraz na rychlost i spolehlivost

Zatímco piloti zůstali stejní, na voze u Peugeotu hodně zapracovali. Cílem změny bylo optimalizovat výkonnost a zároveň maximalizovat spolehlivost. Architektura vozu byla převzata od sériového Peugeotu 3008: třílitrový motor se dvěma turbodmychadly a pohon dvou kol. Nejviditelnější změna se týká rozchodu, který byl pro větší stabilitu rozšířen o 20 cm. Došlo ke zlepšení odpružení, aby se vůz snadněji řídil.

"Očekáváme, že Dakar 2018 bude ještě náročnější, čeká nás složitá navigace a duny hned po startu v Peru. Náročné to bude i kvůli složitosti trasy a síle našich soupeřů. Ale musím říct, že jsem se do nového vozu 3008DKR Max doopravdy zamiloval. Od roku 2014 se s Peugeotem pravidelně účastníme Marocké rallye a tahle verze Max je rozhodně nejrychlejší vůz, který jsme kdy měli k dispozici," chválil nový speciál Despres, který na Dakaru vyměnil motorku za závodní vůz v roce 2015.

 

Právě se děje

před 20 minutami

IKEM začne stavět nové pavilony, hotovo bude za dva a půl roku

Institut klinické a experimentální medicíny (IKEM), který je největším transplantačním centrem v Česku, ve středu slavnostně zahájil stavbu dvou nových pavilonů. Přístavba umožní rozšíření kardiovaskulárních a transplantačních programů, bude tam také nový urgentní příjem. Náklady na stavbu budou 1,05 miliardy korun, z toho 603,7 milionu korun přispěje stát prostřednictvím strategických vládních investic.

Podepsání smlouvy se zhotovitelem a poklepání základního kamene stavby se ve středu zúčastnili premiér Andrej Babiš (ANO), ministr Petr Arenberger (za ANO), ředitel IKEM Michal Stiborek a zástupci stavební firmy IMOS Brno. Nové pavilony by měly být hotové za 2,5 roku.

Zdroj: ČTK
Další zprávy