Ouředníček si znovu začal plnit dakarský sen. Hummer vyměnil za tovární Ford

Radek Vičík Radek Vičík
29. 3. 2017 18:14
Bývalý úspěšný navigátor Tomáš Ouředníček už loni okusil, jaké to je být na Rallye Dakar v roli pilota. V příštím roce chce uspět s novou stájí a v novém autě. Pod hlavičkou South Racing Central Europe usedne do továrního Fordu Ranger Dakar. Letos ho ale ještě čeká řada přípravných soutěží.
Tomáš Ouředníček se spolujezdcem Davidem Křípalem při oficiální premiéře týmu South Racing Central Europe.
Tomáš Ouředníček se spolujezdcem Davidem Křípalem při oficiální premiéře týmu South Racing Central Europe. | Foto: Tomáš Liška

Praha - Tomáš Ouředníček sice letos na Rallye Dakar chyběl, ale příští, jubilejní čtyřicátý, ročník slavné soutěže si ujít nenechá. Zkušený jezdec dálkových soutěží navíc pojede s továrním autem. Hummer totiž vyměnil za Ford Ranger Dakar a někdejší spolupráci s roudnickou Buggyrou za zbrusu nový tým South Racing Central Europe.

Dva roky ve světě cross-country rallye v roli pilota naučily bývalého výborného navigátora Ouředníčka, že klíčem k úspěchu je dobré zázemí. A to našel ve spolupráci s německou stájí South Racing, barvy jejíž středoevropské "filiálky" nyní hájí.

"S německým týmem South Racing jednáme už od loňského roku, kdy jsem si tento úžasný speciál vyzkoušel ve vybraných soutěžích. Po letošním Dakaru, který jsem musel v rámci budování nového projektu vynechat, přišla finální podoba a dohoda," uvedl Ouředníček.

Ten si pro letošní rok na závody cross-country, které budou klíčovou částí dakarské přípravy, zvolil za spolujezdce nováčka na tomto postu Davida Křípala.

Vášnivý motorkář bude mít za učitele v České republice vůbec jednoho z nejpovolanějších spolujezdců. Ouředníček je totiž stále spoludržitelem nejlepšího výsledku v kategorii automobilů na Rallye Dakar. Před osmi lety vybojoval jako navigátor Miroslava Zapletala sedmé místo.

Světovou premiéru South Racing Central Europe absolvoval o víkendu při Dakar Setkání v Sosnové. Pokřtít nový vůz dorazila také jednička "velkého" South Racing, Španěl Xavier Pons a jeho boss Scott Abraham.

Ten věří, že právě v České republice a okolních zemích se mu podaří získat další zákazníky z řad milovníků offroadových soutěží.

"Myslím si, že právě střední Evropa má velký potenciál k růstu a příchodu nových jezdců a týmů, a proto vznikl také tento projekt. Tomáš Ouředníček a Petr Hozák (druhý jezdec South Racing Central Europe, pozn. red.) jsou velmi dobří jezdci, a hlavně velmi rychlí. Myslím, že toto může být silná jezdecká posila," řekl manažer a majitel úspěšného týmu.

Tým South Racing čeká v letošním roce 22 soutěží na čtyřech kontinentech. Z českých posádek se jako první vydá do bojů Ouředníček na Morocco Desert Challenge, která startuje 16. dubna a na níž čeká účastníky sedm etap a více než 2 200 ostrých kilometrů.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 1 hodinou

Dálnice D11 z Hradce do Jaroměře se autům otevře 17. prosince

Dokončovaný úsek dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře se motoristům otevře 17. prosince. Stát bude 4,1 miliardy korun bez DPH. Jde o největší současnou stavbou na území Královéhradeckého kraje, řekl ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Na úseku u Smiřic se v sobotu konal den otevřených dveří.

"Za necelé tři měsíce po dálnici budou jezdit auta. Diskutujeme dnes s lidmi přípravy silnic. Je to samozřejmě trochu sebeprezentace, ale chceme ukázat, že příprava a stavba dálnice není jednoduchá," řekl Mátl.

Stavba je rozdělena na dva úseky z Hradce Králové do Smiřic a ze Smiřic do Jaroměře. Stavba trasy do Jaroměře začala v dubnu 2019, z Hradce do Smiřic se buduje od února 2019.

"My jsme dokonce zrychlili, stavba se měla otevírat až v příštím roce během průběhu léta, podařilo se nám se zhotovitelem vyjednat zkrácení lhůty o osm měsíců. Příprava dálnice trvá daleko déle, to jsou někdy i desítky let," řekl Mátl. Šest až deset let příprava podle Mátla zabere vždycky.

D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978 a od roku 2017 dálnice končí v Hradci Králové. Z plánovaných 154 kilometrů dálnice se jezdí zhruba po 91 km. Stavba z Hradce do Jaroměře navazuje na úsek dálnice z Hradce Králové, měří 22,4 kilometru. Vede podél současné silnice první třídy na Jaroměř a Náchod. Za Jaroměří se napojí na silnici I/37.

Zdroj: ČTK
Další zprávy