Kamion týmu Big Shock! Racing bude vycházet z předešlého modelu, který však byl upraven i s ohledem na nová pravidla Světového poháru Mezinárodní automobilové federace, jehož bude Dakar nově součástí.
"Nově jsme pracovali s rozložením váhy. Uložení náhradních dílů, které s sebou vezeme, je jinde než doposud. Nemáme už čtyři oddělené nádrže, ale jednu hlavní. Část nových úprav koresponduje s bezpečnostními protokoly a homologacemi Světového poháru. Nově je proto řešen i hasicí systém v kabině, úprava volantu, ventily na nádržích, uložení náhradních kol a další detaily," uvedl šéf týmu Martin Macík starší, který stavbu nového speciálu řídil. Základ kamionu ale zůstal stejný, protože tým s ním byl spokojený.
Nový speciál dostal tradičně i jméno, tentokrát Arnošt. "Během Dakaru 2020 jsem dostal zprávu od fanynky Evy. Psala mi, že její tchýně má tři syny a všichni sledují Dakar. Nejstarší se jmenuje František, prostřední Karel a nejmladší, její manžel, je Arnošt. A zajímala se, jestli už máme jméno pro náš další kamion, a zda bychom třeba neuvažovali o Arnoštovi," uvedl jezdec Martin Macík.
Jeho předešlé kamiony se totiž jmenovaly Franta a Karel. "Následně se ukázalo, že tátův úplně první fichtl se taky jmenoval Arnošt. A o jménu pro nový kamion bylo rozhodnuto," konstatoval Macík.
První test čeká nový speciál v říjnu, kdy se Macík představí na Marocké rallye. "Je to úplně nové auto, potřebujeme ho kompletně otestovat. Rallye bereme jako trénink na Dakar. Ale počítáme, že se může stát cokoliv. Arnošt v Maroku projde největší možnou zátěžovou zkouškou. Těšíme se na další závod, ale současně potřebujeme odhalit Arnoštovy případné slabiny, to je hlavní důvod letošní účasti," dodal Macík.