Závodník z Josefova Dolu je důkazem toho, že i v zemi, která je od západu k východu na úrovni nejkratší dakarské etapy, se může při dostatku talentu a vůle - a s pomoci spolehlivého týmu - objevit velký talent na dálkové soutěže.
V letošním ročníku 28letý závodník obhajoval patnáctou pozici z jihu Ameriky. Ale profil prvního Dakaru v Saúdské Arábii technickému motorkáři tolik nevyhovoval. "Organizátoři si s tím nedali takovou práci. Loni byla trať náročnější. Druhá půlka mi připadala odfláklá. Jeli jsme všude možně, jen ne v dunách," postěžoval si jezdec týmu Orion - Moto Racing Group.
Soutěž byla velmi náročná na gumy. Takových defektů jezdci v Jižní Americe nepamatovali. Jeden velmi nepříjemný stál Engela málem účast v rallye. Ve čtvrté etapě se mu zula pneumatika a šedesát kilometrů musel odjet na ráfku.
"Jel jsem jako na žiletce. Dojezd do bivaku byl hodně těsný, byl jsem jen dvě minuty od vyloučení z celkového pořadí," připomněl rodák z Jablonce nad Nisou.
V souboji s nejlepšími dálkovými závodníky planety ale zůstal a postupně se z 34. příčky propracovával kupředu. Jenže v náročné předposlední etapě přišla druhá "krizovka", která mohla Engela připravit o účast na pódiu v cíli Dakaru.
"Šest set metrů před cílem jsem měl velký pád. Ve velké rychlosti jsem najedl do písečného jazyku a skončil v kotrmelcích. Okamžitě jsem začal zjišťovat, jestli mě nebolí páteř. Naštěstí jsem mohl vstát a vším hýbat," připomněl si kritickou chvíli.
Fotografové a diváci pomohli českému závodníkovi zpátky do sedla motorky a Engel se dostal do cíle. Poslední etapa byla ale krutá a jezdec v modro-žlutých barvách ji absolvoval jen s pomocí prášků na bolest. "Byli jsme připraveni ho přikurtovat k motorce a přilepit páskama," přisadil si šéf týmu Orion - Moto Racing Group Ervín Krajčovič.
To naštěstí nebylo potřeba, a tak Engel mohl v cíli Kiddíje přes všechna protivenství oslavit své druhé nejlepší umístění na Rallye Dakar.