Vítězné drama na Dakaru. Macíkovi vykopli za jízdy přední sklo, pak chroupal písek

Vítězné drama na Dakaru. Macíkovi vykopli za jízdy přední sklo, pak chroupal písek
V kamionu bez předního skla to pořádně fičelo a hlavně se do kabiny valil všudypřítomný písek. Proto si jezdci museli nasadit lyžařské brýle. Jak je vidět, byli na podobnou nepříjemnost připraveni.
Jenže zdání klame. Najednou sklo prasklo komplet a vyvalilo se do kabiny.
Macík musel brzy brýle á la Ester Ledecká sundat. "Tlačily mě pod nimi moje původní dioptrické. Máme krásně opískované zuby," prohodil se smíchem.
Jako vítěz předchozí etapy vyrazil Macík do závodní stopy jako první kamion. "Byla to zajímavá zkušenost otvírat celou etapu," přiznal jezdec. Přesto se od prvního mezičasu držel na prvním místě.
Foto: Big Shock! Racing
rav Big Shock! Racing, rav
14. 1. 2021 6:18
Martin Macík mladší slavil ve středu na Rallye Dakar druhé letošní vítězství. Ale tentokrát to bylo velké dobrodružství. Kamion Iveco přišel sto kilometrů před cílem o okno a posádce tak doslova fičel vítr kolem hlavy.
 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 13 minutami

Tým Fakulty elektrotechnické ČVUT obsadil na „olympiádě robotů“ druhé místo ve virtuálním prostředí

Finálové kolo DARPA Subterranean Challenge pořádané agenturou amerického ministerstva obrany vyneslo českému týmu vystupujícímu pod hlavičkou CTU-CRAS-NORLAB pódiové umístění v souboji robotů ve virtuálním prostředí - v robotickém simulátoru. Mezi deseti nejlepšími robotickými týmy světa obsadil druhé místo, za což mu přísluší odměna 500 000 dolarů. Výsledky agentura DARPA vyhlásila v pátek 24. září při slavnostním ceremoniálu v Kentucky ve Spojených státech

Soutěž softwarových řešení probíhala v osmi podzemních virtuálních světech,
které reprezentují různá prostředí. V nich se s veškerou dynamikou a kinematikou pohybují trojdimenzionální modely robotů, kteří v simulovaném prostředí ve vzájemné spolupráci plní stejné úkoly záchranářů jako jejich reálné předobrazy.

„Soustředili jsme se především na hlavní soutěž s reálně existujícími roboty, proto je pro nás druhé místo ve virtuálním závodu příjemné překvapení. Výsledek totiž ukazuje možnosti technického řešení, do kterého jsme investovali zejména díky subvenci agentury DARPA. To, že naše řešení funguje takto dobře ve virtuálu, nám dává slibnou perspektivu i pro práci s reálným systémem,“ říká prof. Tomáš Svoboda, vedoucí týmu více než třiceti vědců a studentů z katedry kybernetiky a katedry počítačů Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze.

Zdroj: Domácí
Další zprávy