"Karel je tvrdší, s novým tlumením, změnilo se šasi, máme čumák, sedíme za předními koly. Bude se mi trochu jinak řídit a zároveň se změní výhled z kabiny. Zůstává manuální převodovka, stávající motor Iveco a spousta dalších vyzkoušených věcí," popsal nový kamion Macík.
Tým Big Shock Racing se věnoval vývoji nového kamionu tři roky, samotná stavba začala loni v září.
"Koncepce se v průběhu mírně měnila, ale zásadním předpokladem bylo vycházet z dobře fungujících součástí, které se v minulosti osvědčily během mnoha dakarských startů, a posouvat je dál. Díváme se také po konkurenci a roli samozřejmě hrají i naše aktuální možnosti," uvedl manažer týmu Martin Macík starší, který řídí vývoj nových speciálů a sám také dříve s LIAZem na Dakaru závodil.
Tým bude ale i nadále využívat starý kamion. "Franta a LIAZ, to je srdeční záležitost. Myslím, že žádné jiné auto jsem si tak nezamiloval. Ale jestli se zase chceme posunout dál a jednou třeba vyhrát Dakar, museli jsme tento krok udělat. Budeme potřebovat nové díly, budeme usilovat o tovární podporu, musíme využívat moderní technologie, jinak to nejde," uvedl Macík mladší s tím, že pokud by se při testování ukázalo, že Karel nefunguje, jak má, postaví se v lednu na start Dakaru klidně opět s LIAZem.