"Dream team" Buggyry chválí vylepšenou Tatru. Jezdci se teď budou snažit nerozházet si to doma

Radek Vičík Radek Vičík
22. 11. 2016 6:32
Tým Buggyra zůstává na Rallye Dakar věrný vozům Tatra. Ale poprvé nasadí hned dva speciály na bázi modelu Phoenix. Usednou do nich zkušení piloti Martin Kolomý a Aleš Loprais. Zatímco Kolomý je v Buggyře od jeího příchodu do světa dálkových soutěží, pro Lopraise je to po dvou letech návrat do kabiny vozu z Kopřivnice a poprvé v barvách roudnické stáje.
Tatra Phoenix je pro oba piloty Buggyry novinkou. Martin Kolomý jel loni se starší Tatrou, Aleš Loprais se do vozu z Kopřivnice vrací po dvou letech.
Tatra Phoenix je pro oba piloty Buggyry novinkou. Martin Kolomý jel loni se starší Tatrou, Aleš Loprais se do vozu z Kopřivnice vrací po dvou letech. | Foto: Buggyra

Praha - Martin Kolomý a Aleš Loprais. Těžko by šéfové týmu Buggyra v Česku hledali kvalitnější dvojici pilotů, kteří by mohli usednout za volant Tatry Phoenix a bojovat v blížícím se 38. ročníku Rallye Dakar.

Kvalitu závodnického páru včera v pražském Parkhotelu znalecky ocenil i čerstvě zvolený  prezident Autoklubu ČR Jan Šťovíček.

"Je to - i ve spolupráci s Martinem Prokopem - snad ta nejsilnější sestava, jakou Česká republika v historii Dakaru vysílá. Jsem rád, že budeme mít tak silný výběr pro tenhle podnik. A jezdci budou sahat po metách nejvyšších. Je to skvělá reprezentace pro Českou republiku i Autoklub," uvedl právník a bývalý okruhový závodník.

Nová generace je krok vpřed

Sílu svého týmu i uvědomuje také Kolomý "Dva rychlí jezdci v top 10 a z jedné země, to se v nějakém týmu hned tak nevidí," řekl "dvorní pilot" Buggyry.

Ten zároveň ocenil, jak se inženýrům a technikům pod vedením Davida Vršeckého podařil vývoj Phoenixe. "Ve spolupráci s Tatrou jsme vůz posunuli hodně daleko," dodal Kolomý.

Byl to právě milovník klobás z Bruntálu, který dlouho nechtěl opustit svého osvědčeného Fat Boye, ale nakonec si také on na nový stroj zvykl.

"Jsem rád, že můžu jet s osvědčenou Tatrou. Auto je o generaci výš než Fat Boy. Ten podvozek je na můj styl nesmrtelnej. Aspoň tedy doufám, že bude i teď," řekl se smíchem Kolomý.

"Nové auto je pro mě velká změna. Jinak se chová, má jinde posazené těžiště. Doufám, že se nám vyhnou dětské nemoci, nebudeme muset zastavovat na trati a dělat údržbu," připomněl.

O tom, že Kolomého zvykání na nový stroj nebylo lehké, potvrdil také Vršecký. "Martin nemá moc rád velké změny a pořád protěžoval Fat Boye. Ale když pak testoval vylepšenou verzi Phoenixe, přišla mi od něj textovka, že je opravdu skvělej," řekl dvojnásobný evropský šampion na okruzích, který bude na jihu Ameriky druhým rokem plnit roli šéfa zázemí týmu.

Rodinná pohoda je klíč k úspěchu

Phoenixem byl při prvním testu v Kopřivnici uchvácený také Loprais. Ten rázem opustil původní plány jet s vozem MAN a pokračuje v tatrovácké tradici svého strýce, legendárního Monsieura Dakar Karla Lopraise.

Zatímco v roudnickém zázemí bude rušno i po středečním odjezdu kamionů do Le Havre, kde se celý konvoj Dakaru naloďuje na trajekt mířící do Jižní Ameriky, jezdci se chtějí  kromě fyzické přípravy především věnovat svým blízkým.

"Důležité je soustředit se na rodinu. Nerozházet si to doma, protože je to hodně o vztazích. Přece jen budeme chvilku  pryč, tak je dobře užít si rodinného klidu. Těším se na kapra a cukroví. No a pak vstříc tomu úžasnému adrenalinu, který nás čeká," popsal Loprais.

A jaký je cíl Buggyry v tom legendárním souboji lidí a techniky s přírodou? "Kdybychom se jeli na Dakar jen zúčastnit, tak bychom měli radši zůstat doma, koukat na televizi a jíst cukroví. Rádi bychom vybojovali beduína, ale ta konkurence je tak velmi těžká. My v týmu děláme všechno pro to, aby kluci mohli uspět. Od  druhého ledna to bude všechno na nich," řekl šéf týmu Jan Kalivoda s odkazem na sošky beduínů, které v cíli dostávají vždy tři nejlepší v každé kategorii.

 

Právě se děje

Další zprávy