Charouz s Němcem Mückem vyhráli v Brně

ČTK
29. 4. 2007 20:01
Brno - Antonín Charouz a Němec Stefan Mücke s Mercedesem Benz AMG DTM dnes zvítězili v tříhodinovém vytrvalostním závodu cestovních vozů divize 4.
Střídání v Mercedesu vítězné stáje AMG M3000 při vytrvalostním závodě v Brně.
Střídání v Mercedesu vítězné stáje AMG M3000 při vytrvalostním závodě v Brně. | Foto: BPA/Martin Straka

Vítězové ujeli celkem 85 okruhů průměrnou rychlostí 152,932 km/h.Stejný počet kol urazila i dvojice Václav Nimč s Adamem Lackem rovněž na voze Mercedes Benz DTM, která skončila na druhém místě. O jedno kolo zpět zůstala trojice Milan Maděryč, Tomáš Kostka, Jan Kopecký na voze Audi A4 rovněž ze série DTM.

Obhájce loňského absolutního prvenství Charouz zvítězil společně s Mückem zcela suverénně. Jeho cestu k vítězství neohrozil ani trest v podobě průjezdu boxy za předčasný start, který postihl Mückeho.

Charouz po závodě řekl, že měl menší problémy s brzdami. "Beru to ale jako daň za to, že jsme získali auto teprve nedávno před zahájením sezony," uvedl Charouz na internetových stránkách BPA.

Foto: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz

Pilot druhého mercedesu Adam Lacko si naopak stěžoval na špatné nastavení, neboť mu po půlhodině závodu klouzala v zatáčkách přední část vozu a s řízením měl problémy.

V prvním závodě národní formule v divizi 3 zvítězil Igor Lešinský, který měl před druhým v pořadí Jakubem Horákem náskok pouze 0,190 sekundy. Na start se postavil i skokan na lyžích Jakub Janda, který ale kvůli poruše převodovky dvě kola před koncem závodu odstoupil.

V seriálu BMW 1 Challenge se představil poprvé za volantem závodního automobilu motocyklový závodník Lukáš Pešek, jenž v úvodním závodu obsadil páté místo. Prvenství vybojoval Lumír Firla s náskokem 0,825 sekundy před Petrem Fulínem. V druhém závodě pak Pešek v osmém kole odstoupil, když útočil na třetí místo a po kolizi se soupeřem skončil mimo trať. Zvítězil Fulín.

Charouz pak vyhrál i závod divize 4 ve sprintu na deset kol, když měl v cíli náskok 0,294 sekundy před Nimčem; třetí skončil Maděryč. V druhém závodě divize 3 si vedl nejlépe Tomáš Chabr.

Foto: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz

Výsledky:
Divize 4 - vytrvalostní závod na 3 hodiny: 1. Charouz, Mücke (Něm./Mercedes Benz AMG DTM třídy C) 3:00:10,819 (prům. rychlost 152,932 km/h), 2. Nimč, Lacko (Mercedes Benz AMG DTM CLK) -2:32,895, 3. Maděryč, Kostka, Kopecký (Audi A4 DTM) -1 kolo, 4. Bezák (Švýc.), Studenič (Porsche 911 GT3 Cup) -5 kol, 5. Macháček, Charouz (Ferrari F430) -6 kol, 6. Machánek (SR), Barta, Racz (Maď./Porsche 911 GT3) -6 kol, 7. Šenkýř, Fried (BMW M3 GTR) -6 kol, 8. Matzke, Skula (Chevrolet Corvette) -7 kol, 9. Válek, Talkanitsa (Porsche GT3) -7 kol, 10. J. Urban, E. Janiš, M. Urban (Lamborghini Gallardo) -7 kol.    
Sprint nad 2000 ccm: 1. Charouz 21:01,441 (prům. rychlost 154,196 km/h), 2. Nimč -0,294, 3. Maděryč -3,793, 4. Konopka (SR/Saleen S 7R) -28,933, 5. Liedl (SR/Audi DTM) -38,593, 6. Daniš (SR/Lamborghini Gallardo) -39,460.    
Divize 3 - první závod (10 kol): 1. Lešinský 22:09,583 (prům. rychlost 146,293 km/h), 2. Horák -0,190, 3. Chabr (všichni Van Diemen) -18,412, 4. Procházka -22,426, 5. Loukota -30,127, 6. Polášek -38,382.
Druhý závod: 1. Chabr 22:14,643 (prům. rychlost 145,738 km/h), 2. Lešinský -2,944, 3. Horák -4,972, 4. Procházka (Delta)  -15,092, 5. Ulmann (Elus) -34,472, 6. Koudela (Tomis) -34,979.
BMW 1 Challenge - první závod (11 kol): 1. Firla jun. 27:00,032, 2. Fulín -0,825, 3. Matějovský -3,699, 4. Vorba -8,123, 5. Pešek -18,123, 6. Daniš -23,644.
Druhý závod: 1. Fulín 26:56,491, 2. Matějovský -2,267, 3. Vorba -10,715, 4. Daniš -11,871, 5. Firla jun. -13,094, 6. Firla sen. -45,563.

 

Právě se děje

Další zprávy