Čeští tahači představí nové tváře

ČTK
30. 3. 2007 0:00
Barcelona/Praha - V sobotu 30. března bude v Barceloně zahájena 23. sezona Evropského poháru tahačů.

Na startu devítidílného seriálu nebude chybět vítěz dvou předchozích ročníků Španěl Antonio Albacete, kterého má k dalšímu titulu opět dovézt vůz značky MAN.

Loni se za ním na stupních vítězů seřadili dva němečtí piloti, dnes už bývalý jezdec české stáje Buggyra Gerd Körber a s mercedesem závodící Jochen Hahn, kteří patří ke spolufavoritům i letos. Jako už tradičně bude jeden ze závodních víkendů hostit okruh v Mostě a neméně tradičně se na všech podnicích představí několik českých stájí i jezdců.

  • BettingCentrum.cz - vše pro sázkaře:
    Analýzy, tipy bookmakerů, kompletní výsledkový servis, rady sázkařům, LIVE výsledky...

Úvodní závody Evropského poháru v posledních letech mimořádně dobře vycházejí Davidu Vršeckému z roudnické stáje  Buggyra. V roce 2004 opanoval výsledkovou listinu ve své třídě Race Truck, v následujícím roce už byly třídy Race Truck a Super Race Truck sloučeny do jediné, ale to Vršeckému nezabránilo ve zopakování vynikajících výkonů.

V roce 2006 se spolu s pozdějším šampionem Albacetem stal králem celého premiérového víkendu. V sobotu zvítězil v tréninku, v kvalifikačním i pohárovém závodě, v neděli svůj výkon s jedinou výjimkou dokázal zopakovat, jen v pohárovém závodě obsadil pátou příčku.

Jeho kolegou ve stáji Buggyra, kterou založil podnikatel a bývalý dvojnásobný šampion třídy Race Truck Martin Koloc, se letos stal devětačtyřicetiletý švýcarský jezdec Markus Bösiger, který nahradil Körbera.

Loňský druhý muž celkového pořadí Evropského poháru odešel do týmu Egona Allgäuera, kde bude jezdit s vozem MAN, tedy shodou okolností s vozem stejné značky jako loni Bösiger.

Bösiger jezdí s tahačem od roku 1999, byl však také vicemistrem světa na silničních sajdkárách. V roce 2001 bojoval až do posledního závodu o mistrovský titul, ale nakonec skončil druhý.

Později si dal dvouletou pauzu a mezitím jezdil seriál cestovních vozů, ale v roce 2005 se k tahačům znovu vrátil. Loni skončil šestý, o příčku za Vršeckým.

Na osmém místě zakončil minulou sezonu Adam Lacko, který ale kategorii tahačů opustil, protože přestoupil od Stanislava Matějovského do týmu Charouz Racing System, za který bude startovat v Porsche Carerra Cupu.

V královéhradecké stáji Československý motorsport ho nahradí Michal Dolák (22), který dosud jezdil hlavně závody cestovních vozů.

Tahačská legenda Vojtíšek pokračuje

Do další sezony se chystá vyrazit také tým pětačtyřicetileté legendy mezi piloty okruhových trucků Františka "Frankie" Vojtíška, který si pořídil nový závodní speciál Renault New Premium. S jeho loňským tahačem bude v sezoně 2007 jezdit stejně starý Španěl Simeon Martín, jenž se stal druhým týmovým jezdcem.

Vojtíšek je truckům věrný už od roku 1986. Tehdy se jako člen posádky jedné z liazek zúčastnil osmého ročníku Rallye Paříž - Dakar.

České týmy tehdy při své teprve druhé účasti šokovaly svět, Vojtíšek s Jiřím Moskalem a Jaroslavem Krejsou se drželi hned za Karlem Lopraisem na třetím místě, ale dvě etapy před cílem zapadli ve zrádném solisku, nestihli start a do Dakaru dorazili mimo soutěž. Domů si přivezli alespoň Cenu fair play.

O dva roky později posádka Moskal, Vojtíšek, Pavel Záleský slavnou pouštní rallye dokončila na druhém místě hned za Lopraisovou tatrovkou. To už ale měl Vojtíšek za sebou premiérový start v EP tahačů na okruhu v maďarském Hungaroringu a tomuto sportu zůstal věrný dodnes. 

 

Právě se děje

Další zprávy