Brno - Český automobilový jezdec Petr Fulín se stal v neděli v Brně na Masarykově okruhu šampionem Evropského poháru cestovních vozů. Za volantem vozu BMW 320si vyhrál v závěrečném dílu seriálu obě jízdy, celkový triumf mohl slavit už po té první.
"Druhý závod jsem si proto užil. Mohl jsem jet bez nervů. Bylo krásné dokončit seriál tímto způsobem na domácí trati," radoval se Fulín, který v obou závodech na Masarykově okruhu porazil své největší konkurenty Slováka Maťa Homolu a Srba Dušana Borkoviče. Brněnským triumfem si vynahradil smolný závěr loňské sezony, v níž poslední závod nedokončil a klesl na třetí místo.
Nedařilo se naopak Michalu Matějovskému, jehož snaha vybojovat třetí místo vyzněla naprázdno. První závod nedokončil, druhý po startu z poslední řady a stíhací jízdě proměnil pouze v deváté místo. Celkově skončil pátý.
Šestihodinovka začala hromadnou kolizí
Šestihodinový vytrvalostní Epilog v Brně ovládla zcela suverénně slovenská posádka Patrik Tkáč, Andrej Studenič, Tomáš Kukučka, Peter Vančo s vozem Ferrari 458 GT3.
Závod poznamenala hned na začátku kolize tří vozů, do níž se připletlo i BMW jednoho z favoritů Roberta Šenkýře. Na trať se tým vrátil s poškozeným zadním blatníkem a částečně utrženým nárazníkem, který musel odstranit, a nakonec byl klasifikován ještě jako čtvrtý.
Návrat na závodní dráhu v seriálu AutoGP po více než roční přestávce nevyšel podle představ Josefu Královi, jenž usiluje o start ve formuli 1. V Brně vybojoval jen 12. a 15. místo. První vyhrál expilot F1 Narain Karthikeyan, v druhé triumfoval Japonec Kimija Sató. Titul si zajistil italský jezdec Vittorio Ghirelli.
Evropský pohár cestovních vozů (ETCC) na Masarykově okruhu v Brně:
První závod: 1. Fulín (ČR/BMW 320si) 22:19,651, 2. Homola (SR/BMW 320si) -8,314, 3. Borkovič (Srb./Chevrolet Cruze LT) -18,695, ...Matějovský (ČR/BMW 320si) nedokončil.
Druhý závod: 1. Fulín 22:30,382, 2. Homola -7,538, 3. Borkovič -10,315, ...9. Matějovský -19,175.
Konečné pořadí: 1. Fulín 88 b., 2. Homola 74, 3. Borkovič 48, ...5. Matějovský 35.
Epilog, šestihodinový vytrvalostní závod: 1. Tkáč, Studenič, Kukučka, Vančo (SR/Ferrari 458 GT3) 172 kol, 2. P. Zumstein, M. Zumstein (Rak./Mercedes AMG SL GT3) -10 kol, 3. Mandelík, Fried, Kusý (ČR/Lotus Exige GT) -16 okruhů.
AutoGP:
První závod: 1. Karthikeyan (Indie) 28:44,800, 2. Ghirelli (It.) -3,331, 3. Visoiu (Rum.) -7,804, ...16. Král (ČR) -1:24,410.
Druhý závod: 1. Sato (Jap.) 28:48,297, 2. Campana (It.) -15,625, 3. Ghirelli -21,678, ...12. Král -43,703.
Konečné pořadí: 1. Ghirelli 222, 2. Sato 213, Campana 197.