Praha, Orechová Potôň - I když Tomáš Enge ve své bohaté kariéře už závodil skoro se vším, co má čtyři kola včetně formule 1, až v sobotu na Slovakia Ringu okusil pocit nedobrovolného letce.
Stalo se tak hned po startu hodinového kvalifikačního závodu šampionátu cestovních vozů Blancpain Sprint Series, v němž němž nastoupil s Lamborghini Gallardo svého domovského týmu Reiter Engineering.
Milionový kulečník
Byť je startovní rovinka v Orechovej Potôni na jihu Slovenska široká 20 metrů, od prvních metrů bylo mezi sportovními vozy o místo nouze.
"Velmi dobře jsem odstartoval a do první zatáčky jsem vjížděl vnitřkem mezi prvními. Ale pak ale do mě strčil jeden z Mercedesů, na to jsem vrazil do Audi a létal jsem jako kulečníková koule," popsal liberecký rodák počátek nebezpečně vypadajícího karambolu.
Dlouhé okamžiky čekání
Potom to šlo ráz naráz, český jezdec dostal smyk, narazil do svodidel a rázem se ocitl ve vzduchu. Tam předvedl "trojitého odpíchnutého Engeho", načež následoval dopad na všechna čtyři kola.
"Ani jsem nepočítal, kolikrát jsem se ve vzduchu otočil. Ale bylo to poprvé, co jsem šel takhle do vzduchu. Jednou v rallye jsem položil auto na bok, ale zase se rychle postavilo na všechna čtyři kola. Překřížil jsem si ruce na prsou a čekal, co bude. Byly to dlouhé desetiny vteřiny a nejhorší bouračka mojí kariéry," vzpomíná Enge.
Zlomené žebro závodění nevadí
Největší strach měl z dopadu. "Neměl jsem vůbec žádnou orientaci v prostoru, viděl jsem skoro pořád jen nebe. Tak jsem se děsil, abych se nevrátil zpátky na trať, kde by do mě mohlo narazit další auto," dodal pilot, který si při nárazu kromě několika modřin zlomil žebro.
"To nic není, už o víkendu pojedu v německém šampionátu ADAC GT Masters s Chevroletem Camaro," potvrdil Enge svůj tuhý kořínek.
Jeho Lamborghini na tom dopadlo výrazně hůř: "Ne, že bychom to auto podpálili, ale je potřeba nová karoserie a další díly."