Carlos Paz - Po téměř dvouměsíční pauze se v Argentině znovu roztočí kola světového šampionátu v automobilových soutěžích.
A v Argentinské rallye je co jet. Ne, že by obhájce titulu Sébastien Ogier tak životně nutně potřeboval body. I kdyby hned první den sešrotoval svůj Volkswagen Polo, pořád se bude do Evropy vracet jako lídr MS.
Čekání na první úspěch
Tady jde ale o prestiž, nástupce legendárního Sébastiena Loeba na trůnu krále rallye totiž v jihoamerické soutěži ještě v životě nevyhrál. Navíc by si tovární pilot německé značky rád udržel letošní neporazitelnost.
"V Argentině jsem nikdy nevyhrál a určitě bych se tu rád poprvé postavil na nejvyšší stupínek," zasnil se Ogier.
Jenže i když VW vyhrál všechny tři letošní podniky světového šampionátu, nemá v Argentině vyhráno. Podle Ogiera mu od soupeřů hrozí stále větší nebezpečí.
"V předchozích soutěžích jsme viděli, jak se nám Hyundai a Citroën přibližují a bojují s námi o vítězství," přiznává francouzský jezdec, který může případným triumfem dostat svoji vlast na vrchol v hodnocení státu.
172 triumfů není konečná
Po úspěchu 31letého závodníka v Mexické rallye se totiž počet vítězných soutěží francouzských a finských jezdců ve světovém šampionátu srovnal na čísle 172. Přitom dvě třetiny z toho počtu tvoří úspěchy Ogiera a Loeba.
"Po soutěži v Mexiku mi řekli, že se Francie v historických tabulkách dotáhla na Finsko. Teď je mým úkolem dostat se do vedení," dodal sebevědomý Francouz.
Mezi přibližně stovkou přihlášených účastníků nechybí na startovní listině Argentinské rallye ani český jezdec Martin Prokop s Fordem. Ten právě na jihu Ameriky vybojoval v roce 2012 čtvrtým místem svůj nejlepší výsledek ve světovém šampionátu, který pak o rok později zopakoval v Německu.
Ladíme na maximum!Tuning to the max!#gofiona #martinprokp #gomechanics
Posted by Martin Prokop Official on 22. duben 2015
Argentinská rallye startuje ve čtvrtek večer diváckou rychlostní zkouškou, na jezdce pak v dalších třech dnech čeká dalších jedenáct "erzet". Vítěze Argentinské rallye poznáme v neděli po 17. hodině našeho času.
Kvůli vytrvalým dešťům museli argentinští pořadatelé na poslední chvíli improvizovat a několik rychlostní zkoušek museli zkrátit. Na jezdce tak nakonec čeká o 30 kilometrů méně "ostrých" kilometrů v rychlostních vložkách.