V Le Mans znovu vyhrála Toyota, štěstí se konečně usmálo na smolaře v sedmičce

Radek Vičík Radek Vičík
22. 8. 2021 16:09
Ani příchod nové kategorie elitních vozů nezměnil nic na tom, že čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans vládne značka Toyota. Letos to bylo počtvté za sebou.
Toyota GR010 Hybrid posádky Mike Conway, Kamui Kobajaši a Jose Maria Lopez v Le Mans
Toyota GR010 Hybrid posádky Mike Conway, Kamui Kobajaši a Jose Maria Lopez v Le Mans | Foto: Toyota Gazoo Racing

Po třech letech smůly, kdy vyhrával japonský vůz se startovním číslem 8 (dvakrát s Fernandem Alonsem v posádce), se letos štěstí konečně usmálo i na sedmičku. Japonec Kamui Kobajaši vyhrál kvalifikaci a spolu s Britem Mikem Conwayem a Jose Maria Lopezem z Argentiny si dojel pro celkový triumf.

Panování Toyoty potvrdili druhým místem loňští vítězové Sebastien Buemi, Kazuki Nakadžima a Brendon Hartley. Třetí dojel další vůz elitní třídy hyperaut, domácí speciál Alpine. V něm se střídali Andre Negrao, Nicolas Lapierre a Matthieu Vaxiviere.

Nová kategorie, která nahradila drahé hybridní speciály třídy LMP1, v letošním ročníku závodu na Circuit de la Sarthre čítala pět vozů. Vedle dvou Toyot a jednoho Alpine na trati bojovali také dva vozy americké značky Glickenhauser, která v Le Mans debutovala. V příštích letech ale ohlásily příchod Peugeot, Audi, BMW, Ferrari či Porsche.

V nižší prototypové třídě LMP2 přišel až v posledním kole o triumf ve své premiéře bývalý pilot F1 Robert Kubica. Polák byl členem posádky Teamu WRT, jejíž vůz Oreca v samotném závěru poslední hodiny zůstal stát na trati. Výhra tak spadla do klína sesterskému vozu belgického týmu. Obě kategorie sportovních vozů GT ovládla Ferrari v barvách AF Corse.

Vytrvalostní automobilový závod 24 hodin Le Mans:

1. Conway, Kobajaši, López (Brit., Jap., Arg./Toyota TS050 Hybrid) 371 kol, 2. Buemi, Hartley, Nakadžima (Švýc., N. Zél., Jap./Toyota TS050 Hybrid) -2 kola, 3. Lapierre, Negrao, Vaxiviére (Fr., Braz., Fr./Alpine A480-Gibson) -4 kola.

 

Právě se děje

Další zprávy