Macík se ujal vedení soutěže už ve druhé etapě a první pozici udržel až do cíle. Rozhodující náskok si vypracoval během 4. a 5. etapy, po nichž měl před druhým Mitchelem van den Brinkem téměř dvouhodinový náskok.
Dnešní poslední etapa, dlouhá pouhých 61 kilometrů, neovlivnila celkové pořadí a pilot týmu MM Technology si komfortní náskok před Nizozemcem udržel .
Vítězný double na Dakaru je mimořádný výkon, který vyžaduje nejen technickou připravenost, ale i pevnou psychiku.
"Z vítězství mám samozřejmě ohromnou radost, i když to na mně asi není úplně vidět. S klukama v kabině a celým týmem jsme makali a neměli jsme to rozhodně zadarmo. Očekávání byla velká. Děkuji všem, kdo nám drželi palce, našim rodinám, partnerům a samozřejmě fanouškům, protože ta podpora byla neskutečná!" podělil se o své dojmy Martin Macík mladší po projetí cílem.
Poslední etapa letošního ročníku přinesla neobvyklý hromadný start, kdy kamiony vyrážely na trať ve skupinách po čtyřech. Tento formát zaručil napínavý souboj i na posledních kilometrech náročné rallye.
"Nebudu lhát, měl jsem trochu strach. Kluci měli solidní náskok, ale kdyby se cokoliv stalo, mohli klidně etapu nedokončit. A to by byl velký problém," přiznal obavy Martin Macík starší, šéf týmu MM Technology.
Macíkova posádka nejenže zvládla všechny nástrahy letošní trati, ale také potvrdila svou dominanci v kategorii kamionů, kde letos čelila tvrdé konkurenci, včetně dalších českých závodníků. Aleš Loprais obsadil třetí místo a Martin Šoltys až do včerejška bojoval o čtvrtou pozici.