Ze sestřihů videa z paluby Martina Macíka je zřejmé, že za pomoci zařízení zvaného sentinel dávali Tatře vědět, že ji chtějí předjet. Sentinel se používá k varování pomalejšího soupeře před sebou. Nakonec ale Macík musel i zastavit, protože v rozvířeném prachu nic neviděl.
Tým Buggyry ale kontroval. Na videu mechanik Tomáš Šikola rozebírá záběr z kabiny své Tatry. Tvrdí, že v úzkých kamenitých pasážích nešlo Macíkovi uhnout a že v písečných dunách měl několikrát příležitost kamion Buggyry předjet. Casale pak tvrdil, že to Macík nedokázal, protože je v dunách pomalý.
Navíc se obě znesvářené strany neshodnou, jak blízko jely za sebou. Macíkův tým tvrdí, že byl za Tatrou desítky metrů. Šikola ale dokazoval, že jezdec týmu Big Shock! Racing většinou používal sentinel, když byl stovky metrů za vozem Buggyry.
Při neutralizaci nakonec Macík vyběhl z vozu a bušil na dveře Tatry, aby si to se svým sokem vyřídil a vysvětlil mu, že ho měl v závodě svým stylem jízdy poškodit. Dostal se přitom do křížku i se šéfem Buggyry Martinem Kolocem.
Macík nakonec skončil třetí, Casale pátý. Celkově byl po 9. etapě Macík devátý, Chilan až na 29. místě.